google-site-verification=5hWSVQ193mCqPdre_SIGMP_ZjIHTvMflXnJnBO_Q35o کتاب مرجع توربین های گازی (Gas Turbine Handbook)
مجموعه فایل های آموزش مقدماتی تا پیشرفته نرم افزار کتیا (CATIA) و مجموعه کتب, جزوات, پروژه و مقالات تخصصی مهندسی مکانیک (ساخت و تولید, جامدات, سیالات)


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

کتاب مرجع توربین های گازی (Gas Turbine Handbook)
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : شنبه 28 فروردين 1395

توربین گازی Gas Turbine یک ماشین دوار است که بر اساس انرژی گازهای ناشی از احتراق کار می‌کند. هر توربین گاز شامل یک کمپرسور برای فشرده کردن هوا، یک محفظه احتراق برای مخلوط کردن هوا با سوخت و محترق‌ کردن آن و یک توربین برای تبدیل کردن انرژی گازهای داغ و فشرده به انرژی مکانیکی است. بخشی از انرژی مکانیکی تولید شده در توربین، صرف چرخاندن کمپرسور خود توربین شده و باقی انرژی، بسته به کاربرد توربین گاز، ممکن است ژنراتور برق را بچرخاند (توربو ژنراتور)، به هوا سرعت دهد (توربوجت و توربوفن) و یا مستقیماً (یا بعد از تغییر سرعت چرخش توسط جعبه دنده) به همان صورت مصرف شود (توربوشفت، توربوپراپ و توربوفن). مبنای کار توربین‌های گاز از نظر ترمودینامیکی، بر اساس چرخهٔ برایتون است که در آن، هوا به صورت بی‌دررو فشرده شده، احتراق در فشار ثابت رخ داده و انبساط هوای فشرده و داغ در توربین، به صورت بی‌دررو رخ می‌دهد و هوا به فشار اولیه می‌رسد. در عمل، اصطکاک و توربولانس باعث می‌شوند که:

  • فشرده‌سازی هوا در کمپرسور به صورت بی‌دررو نباشد. این موجب می‌شود که برای دست‌یافتن به یک نسبت فشار معین، دمای خروجی کمپرسور بیشتر از حالت ایده‌ال باشد.
  • انبساط هوا در توربین به صورت بی‌دررو نباشد. این موجب می‌شود که با ثابت بودن مقدار کاهش دما در توربین، کاهش فشار ناشی از آن افزایش یافته و انبساط کمتری برای تولید کار در توربین فراهم باشد. افت فشار در ورودی هوا، محفظهٔ احتراق و اگزوز وجود داشته باشد.

این موضوع باعث می‌شود که نسبت فشار موجود برای تولید کار کاهش یابد. افت فشار در ورودی هوا باعث کاهش فشار در ورودی کمپرسور و در نتیجه کاهش فشار ورودی محفظهٔ احتراق و توربین می‌شود. افت فشار در محفظه و اگزوز، به ترتیب به کاهش فشار ورودی به توربین و افزایش فشار خروجی توربین می‌انجامند که همهٔ این عوامل، باعث کاهش نسبت فشار موجود در توربین برای تولید کار می‌شوند. با افزایش دمای هوای ورودی به توربین، راندمان توربین‌های گاز افزایش می‌یابد. بنابراین، بهتر است که این دما هر چه بیشتر انتخاب شود. اما در این مورد از نظر تحمل مواد تشکیل‌دهندهٔ محفظهٔ احتراق و پره‌های توربین، محدودیت وجود دارد. بنابراین، در این قسمت‌ها که به آنها بخش‌های داغ Hot Sections گفته می‌شود، از مواد مقاوم به دماهای زیاد مانند سوپر آلیاژها استفاده می‌شود. همچنین این قسمت‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های پیچیده‌ای، خنک‌کاری می‌شوند.

مزایای توربین‌های گازی به شرح زیر است:

  • نسبت توان به وزن بسیار زیاد: توربین‌های گاز نسبت به موتورهای رفت و برگشتی با توان یکسان، کوچک‌ترند.
  • ارتعاش کمتر: به دلیل حرکت در یک جهت ارتعاش توربین‌های گاز از موتورهای رفت و برگشتی کمتر است.
  • بخش‌های متحرک کمتر از موتورهای رفت و برگشتی
  • هزینهٔ روغن کاری کمتر

همچنین از معایب توربین‌های گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گران‌بودن
  • دمای کاری زیاد
  • راندمان کمتر نسبت به موتورهای رفت و برگشتی در حالت بی‌باری
  • کارکرد نامناسب در شرایط نوسان بار

کتاب مرجع توربین های گازی (Gas Turbine Handbook)، نه تنها به عنوان یک مرجع جامع شناخته شده است بلکه پرفروش ترین کتاب در این زمینه نیز می باشد، که در آن اطلاعات اساسی در مورد طرز کار و استفاده مناسب از انواع توربین های گازی به شما داده می شود. در این کتاب در مورد سخت افزار، پارامترهای عملیاتی، کنترل، ورودی و خروجی ها، بازرسی، عیب یابی، کنترل سر و صدا، سیستم های خنک کننده و… بحث می شود.  آخرین نسخه این کتاب که در دست شماست شامل فصل های جدید در Microturbines و مطالعات موردی در این خصوص است. این کتاب مشتمل بر 453 صفحه، در 18 فصل، به زبان انگلیسی، همراه با تصاویر به ترتیب زیر گردآوری شده است:

Chapter 1: THE GAS TURBINE EVOLUTION

Chapter 2: APPLICATIONS

Chapter 3: HARDWARE

Chapter 4: GAS TURBINE SYSTEMS THEORY

Chapter 5: GAS TURBINE CONTROLS

Chapter 6: ACCESSORIES - Lube Oil, Coolers, Power

Chapter 7: PARAMETER CHARACTERISTICS

Chapter 8: GAS TURBINE INLET TREATMENT

Chapter 9: GAS TURBINE EXHAUST TREATMENT

Chapter 10: GAS TURBINE ACOUSTICS

Chapter 11: MICRO TURBINES

Chapter 12: DETECTABLE PROBLEMS

Chapter 13: BOROSCOPE INSPECTION

Chapter 14: CASE HISTORY 1

Chapter 15: CASE HISTORY 2

Chapter 16: CASE HISTORY 3

Chapter 17: CASE HISTORY 4

Chapter 18: THE GAS TURBINE’S FUTURE

جهت دانلود کتاب مرجع توربین های گازی (Gas Turbine Handbook) برلینک زیر کلیک نمایید:


 



:: موضوعات مرتبط: حرارت و سیالات، ،

کتاب مهندسی قدرت سیال (Fluid Power Engineering)
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : یک شنبه 22 فروردين 1395

کتاب مهندسی قدرت سیال (Fluid Power Engineering)، به بررسی سیستم های قدرت سیال، روغن های هیدرولیک و پیش زمینه نظری آن ها، خطوط انتقال هیدرولیک، پمپ های هیدرولیک، شیرهای کنترل هیدرولیک، تجهیزات جانبی هیدرولیک، محرک های هیدرولیکی، شیرهای خودکار هیدرولیکی، مدلسازی و شبیه سازی سیستم های سرو هیدرولیک و در فصل آخر این کتاب به معرفی سیستم های پنوماتیکی (بادی) می پردازد. این کتاب مشتمل بر 444 صفحه، در 11 فصل، به زبان انگلیسی، همراه با تصاویر به ترتیب زیر گردآوری شده است:

Chapter 1: Introduction to Hydraulic Power Systems

Chapter 2: Hydraulic Oils and Theoretical Background

Chapter 3: Hydraulic Transmission Lines

Chapter 4: Hydraulic Pumps

Chapter 5: Hydraulic Control Valves

Chapter 6: Accessories

Chapter 7: Hydraulic Actuators

Chapter 8: Hydraulic Servo Actuators

Chapter 9: Electrohydraulic Servo valve Technology

Chapter 10: Modeling and Simulation of Electrohydraulic Servo systems

Chapter 11: Introduction to Pneumatic Systems

جهت دانلود کتاب مهندسی قدرت سیال (Fluid Power Engineering) برلینک زیر کلیک نمایید:

کتاب مهندسی قدرت سیال (Fluid Power Engineering)

 



:: موضوعات مرتبط: حرارت و سیالات، ،

کتاب موتورهای هواپیما (پیستونی، جت و ملخ)
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : یک شنبه 22 فروردين 1395

کتاب موتورهای هواپیما (پیستونی، جت و ملخ)، مشتمل بر 138 صفحه، 20 فصل، به زبان فارسی، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

  • فصل 1: موتورهای توربینی
  • فصل 2: سیکل کاری و نیروی رانش
  • فصل 3: کمپرسور
  • فصل 4: واماندگی کمپرسور
  • فصل 5: محفظه احتراق
  • فصل 6: سوخت موتور جت
  • فصل 7: توربین
  • فصل 8: انواع موتورهای جت
  • فصل 9: خنک کاری و آب بندی توسط هوا
  • فصل 10: موتور توربوپراپ
  • فصل 11: سیستم روغن کاری
  • فصل 12: سیستم سوخت
  • فصل 13: سیستم تزریق آب
  • فصل 14: سیستم استارت و جرقه
  • فصل 15: سیستم جرقه
  • فصل 16: سیستم خروج گازها
  • فصل 17: سر و صدای موتور
  • فصل 18: سیستم آتش نشانی
  • فصل 19: تعمیر و نگهداری موتور
  • فصل 20: پروسه های تعمیرات اساسی

جهت دانلود کتاب موتورهای هواپیما (پیستونی، جت و ملخ) برلینک زیر کلیک نمایید:

کتاب موتورهای هواپیما (پیستونی، جت و ملخ)



:: موضوعات مرتبط: حرارت و سیالات، ،

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.