google-site-verification=5hWSVQ193mCqPdre_SIGMP_ZjIHTvMflXnJnBO_Q35o مقاله با عنوان: كاربرد الگوریتم ژنتیك در طراحی و بهینه یابی پارامترهای كنترل كننده جهت تنظیم سوخت مو
مجموعه فایل های آموزش مقدماتی تا پیشرفته نرم افزار کتیا (CATIA) و مجموعه کتب, جزوات, پروژه و مقالات تخصصی مهندسی مکانیک (ساخت و تولید, جامدات, سیالات)


صفحه قبل 1 ... 10 11 صفحه بعد

مقاله با عنوان: كاربرد الگوریتم ژنتیك در طراحی و بهینه یابی پارامترهای كنترل كننده جهت تنظیم سوخت مو
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

در این مقاله با به كارگیری الگوریتم ژنتیك، به طراحی و بهینه یابی كنترل كننده فازی تناسبی مشتقی جهت تنظیم سوخت موتور توربوجت پرداخته شده است. در ابتدا با بهره گیری از روش مدل سازی وینر مدلی با ساختار بلوكی جهت شبیه سازی عملكرد موتور توربوجت پیشنهاد شده است كه این نوع مدل سازی برای اهدافی نظیر طراحی كنترل كننده مناسب می باشد. در ادامه با توجه به رفتار غیرخطی موتور، كنترل كننده فازی اولیه ای كه قواعد و پارامترهای آن بر اساس اطلاعات تجربی و شناخت قبلی از رفتار موتور تنظیم شده است، طراحی گردید. در پایان با به كارگیری الگوریتم ژنتیك، قواعد و پارامترهای كنترل كننده فازی اولیه با هدف كاهش میزان مصرف سوخت و همچنین بهبود رفتار سیستم در مود كنترلی گذرا بهینه گردید. نتایج شبیه سازی نشان می دهد كه كنترل كننده طراحی شده علاوه بر كاهش میزان مصرف سوخت، قادر است پاسخ زمانی و مشخصه های عملكردی سیستم نظیر خطای حالت ماندگار، فراجهش و زمان خیزش را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد...

مدلسازی و شبیهسازی توربین بادی مجهز به DFIG و STATCOM

مجموعه آموزش‌های شبکه عصبی مصنوعی در MATLAB

کنترل روبات دومحوره با کنترل کننده فازی

مقاله كاربرد الگوریتم ژنتیك در طراحی و بهینه یابی پارامترهای كنترل كننده جهت تنظیم سوخت موتور توربوجت، مشتمل بر 11 صفحه، به زبان فارسی، تایپ شده، به همراه تصاویر، دیاگرام، فرمول ها و روابط ریاضی با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

  • چکیده
  • مقدمه
  • مدل سازی و شبیه سازی عملكرد موتور توربوجت
  • طراحی كنترل كننده فازی سوخت
  • طراحی كنترل كننده ژنتیك فازی
  • كدگذاری ضرایب اصلاح
  • كدگذاری پارامترهای توابع عضویت
  • كدگذاری پایگاه قواعد
  • تعریف تابع برازش
  • تحلیل نتایج
  • نتیجه گیری
  • پی نوشت
  • مراجع

توربو شفت‌ها

اصول مهندسی موتورهای احتراق داخلی

موتورهای هواپیما (پیستونی، جت و ملخ)

موتورهای احتراق داخلی


 

 

 

جهت دانلود مقاله كاربرد الگوریتم ژنتیك در طراحی و بهینه یابی پارامترهای كنترل كننده جهت تنظیم سوخت موتور توربوجت، بر لینک زیر کلیک نمایید:

مقاله با عنوان: كاربرد الگوریتم ژنتیك در طراحی و بهینه یابی پارامترهای كنترل كننده جهت تنظیم سوخت موتور توربوجت

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

ترسیم خط تاثیر نیروی محوری اعضاء و عکس العمل های تکیه گاهی خرپا دوبعدی در متلب

کاربرد روش اجزاء محدود در مسائل مهندسی سازه

تحلیل تیر سراسری با استفاده از نرم افزار متلب

تحلیل قوسی از دایره با تکیه گاه های گیردار با استفاده از نرم افزار متلب

طراحی و ساخت دستگاه ثبت کننده سیگنال الکترومایوگرام دو کانال

مدلسازی سیستم کروز کنترل در نرم افزار متلب

طراحی کنترل مدرن و کنترل بهینه برای مدل تابع تبدیل

طراحی و تحلیل ساختمان سوله صنعتی با استفاده از نرم افزار متلب



:: موضوعات مرتبط: نرم افزار MATLAB، آموزش ویدیویی متلب MATLAB، کتاب و جزوات متلب MATLAB، پروژه و مقالات متلب MATLAB، کتاب های مهندسی مکانیک، جزوات مهندسی مکانیک، تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: الگوریتم ژنتیك, طراحی, بهینه یابی, كنترل كننده, سوخت موتور, مدل سازی, رفتار غیرخطی, كاهش میزان مصرف سوخت,

مقاله با عنوان: طراحی سیستم تعویض دنده اتوماتیک دوچرخه
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

 

Recently, bicycles are used as exercising machines and traffic vehicles. Planetary gear trains can be used as the transmission systems for bicycles. The purpose of this work is to propose a design methodology for the kinematic design of automatic gear transmissions with planetary gear trains for bicycles. First, applying the check list method (combining and extending methods), the design concepts are proposed. Then, based on the the design concepts proposed and train value equation of planetary gear train, we derive the gear ratio equations of automatic three-speed gear transmissions for each invention. Three automatic three-speed gear transmissions are designed to illustrate the design methodology. Based on the proposed methodology, all automatic gear transmissions with planetary gear trains can be synthesized.

سیستم محرکه خودرو

سیستم‌ تعلیق، ترمز و فرمان

سازه و بدنه خودرو

مقاله طراحی سیستم تعویض دنده اتوماتیک دوچرخه، مشتمل بر 8 صفحه، به زبان انگلیسی، تایپ شده، به همراه تصاویر، فرمول ها و روابط ریاضی با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

  • Abstract
  • Introduction
  • Planetary Gear Train
  • Existing Designs
  • Train Value Equation
  • Centrifugal Clutch and One-Way Clutch
  • Automatic speed changer
  • Innovation Design
  • Design Concepts
  • Design Constrains
  • Innovation Design
  • Kinematic Design
  • Conclusion
  • Acknowledgements
  • References

سیستم انتقال قدرت

سیستم برق خودرو

 

طراحی اجزای ماشین

 

جهت دانلود مقاله طراحی سیستم تعویض دنده اتوماتیک دوچرخه، بر لینک زیر کلیک نمایید:

مقاله با عنوان: طراحی سیستم تعویض دنده اتوماتیک دوچرخه

 

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

طراحی مکانیزم ها

طراحی انواع بادامک و پیروها

فلایویل

کلاچ

روش طراحی انواع کمک فنرها

آشنایی با انواع یاتاقان ها

 

مکانیزم ها و دستگاه های مکانیکی

تحليل مسائل تنش و كرنش صفحه اي بر اساس روش هم هندسي مبتني بر تئوري اجزاء محدود

تحلیل ماشین با نرم‌افزارهای کامپیوتری برای مهندسان مکانیک

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه و مقالات متلب MATLAB، کتاب های مهندسی مکانیک، جزوات مهندسی مکانیک، ماشینکاری، کتب و جزوات، تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: انواع کمک فنرها, سیستم تعویض دنده, دستی و اتوماتیک, انواع یاتاقان ها, دستگاه های مکانیکی,

پروژه با عنوان: اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

بین سیستم تعلیق اکسل جلو که فرمان پذیر است و ممکن است که محرک هم باشد و سیستم تعلیق اکسل عقب تفاوت وجود دارد. همچنین بین اکسل یکپارچه یعنی سیستم تعلیق ثابت و سیستم تعلیق مستقل تمایز آشکاری وجود دارد. سیستم تعلیق طبق دار دوبل و سیستم تعلیق مک فرسون استرات دو نوع سیستم تعلیق مستقل می باشد که نیاز به فضای کمی در کناره ها و وسط خودرو دارد. در این پروژه به بررسی انواع سیستم های تعلیق با توجه به جلو محرک، عقب محرک و چهار چرخ محرک بودن آنها پرداخته می شود و مزایا و معایب هریک بیان می گردد. سپس هندسه مرکز و محورهای غلتش بیان می گردد. در پایان حرکت چرخ ها و زوایای چرخ و فرمان و همچنین تاثیر نیروهای مختلف روی تغییرات زوایا و موقعیت چرخ ها بررسی می گردد...

شبیه سازی و آنالیز سیستم تعلیق و فرمان خودرو با نرم افزار آدامز

مونتاژ سیستم تعلیق خودرو در نرم افزار اتودسک اینونتور

بررسی و آشنایی با انواع فنربندی و سیستم تعلیق خودرو

اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک

موتور ماشین

موتورهای احتراق داخلی

پروژه اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک، مشتمل بر 2 فصل، 341 صفحه، تایپ شده، به همراه تصاویر، با فرمت pdf به ترتیب زیر گردآوری شده است:

فصل 1: انواع سیستم های تعلیق و محرک

  • اکسل های عقب و جلو
  • سیستم تعلیق مستقل
  • نیازمندی های سیستم تعلیق
  • سیستم تعلیق طبق دار دوبل
  • سیستم تعلیق مک فرسون استرات و استرات دمپر
  • سیستم تعلیق بازوی کشنده اکسل عقب
  • سیستم تعلیق شبه بازوی کشنده اکسل عقب
  • اکسل یکپارچه
  • طراحی استاندارد موتور جلو
  • مزایا و معایب طراحی استاندارد
  • اکسل غیر محرک جلو
  • اکسل متحرک عقب
  • موتور عقب و مرکزی
  • محرک جلو
  • انواع طراحی
  • مزایا ومعایب محرک جلو
  • اکسل جلو محرک
  • اکسل عقب محرک
  • چهار چرخ محرک
  • مزایا و معایب چهار چرخ محرک
  • انتخاب دستی چهار چرخ محرک در خودروهای شهری و مسافری
  • انتخاب دستی چهار چرخ محرک در خودرو های باری و سنگین
  • چهار چرخ محرک دائمی؛ خودروی سواری در اصل جلو محرک
  • چهار چرخ محرک دائمی؛ خودروی سواری بر اساس طراحی استاندارد

فصل 2: سینماتیک و الاستو سینماتیک اکسل

  • اهداف تنظیمات اکسل
  • فاصله بین محور عقب و جلو (wheel base)
  • فاصله بین دو چرخ یک محور (پهنای tread)
  • مرکز غلتش و محور غلتش
  • محور غلتش بدنه
  • مرکز غلتش بدنه در سیستم های تعلیق مستقل
  • مرکز غلتش بدنه در اکسل های لنگی مرکب
  • مرکز غلتش بدنه در اکسل های یکپارچه
  • کمبر
  • مقادیر و داده های کمبر
  • تغییرات سینماتیکی کمبر
  • محاسبه تغییرات کمبر توسط طراحی
  • کمبر غلتشی هنگام دور زدن
  • کمبر الاستیکی
  • زاویه سر کجی (toe-in) و خود فرمانی
  • زاویه سر کجی و زاویه حرکت عرضی، داده ها و تلرانس ها
  • تغییرات سینماتیکی سر کجی (toe-in)
  • تغییرات toe-in توسط فرمان دهی غلتشی
  • تغییرات toe-in توسط نیروهای جانبی
  • تغییرات toe-in توسط نیروهای طولی
  • نسبت فرمان پذیری و زاویه فرمان پذیری
  • زاویه فرمان پذیری
  • track و دایره های گردش
  • نسب سینماتیکی فرمان
  • نسب دینامیکی فرمان
  • راست کننده فرمان
  • انحراف و آفست کینگ پین روی زمین
  • رابطه بین انحراف و آفست کینگ پین روی زمین (شعاع دوران)
  • اهرم نیروی ترمزی
  • اهرم نیروی طولی
  • تغییرات در آفست کینگ پین
  • کستر
  • زاویه و کشش کستر
  • کستر و حرکت مستقیم
  • گشتاورهای راست کننده هنگام دور زدن
  • انحراف کینگ پین، تغییرات کمبر و کستر در ورودی فرمان
  • تغییرات کستر در مسیر حرکت چرخ جلو
  • مسیر حرکت چرخ وابسته به چرخش شغال دست فرمان عقب
  • تجزیه نیروی عمودی چرخ روی کستر
  • تنظیمات و تلرانس ها
  • اندازه گیری کستر، انحراف کینگ پین، کمبر و تغییرات toe-in
  • مکانیزم ضد شیرجه و ضد سقوط
  • توصیف مفهوم
  • قطب pitch جلوی خودرو
  • قطب pitch عقب خودرو

روش طراحی انواع کمک فنرها

معرفی و بررسی انواع سیستم های ترمز خودرو

طراحی و انتخاب کلاچ ها و ترمزها

 

جهت دانلود پروژه اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک، بر لینک زیر کلیک نمایید:

پروژه با عنوان: اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

طراحی و مونتاژ موتور چهار سیلندر در نرم افزار سالیدورکس

موتورهای هواپیما (پیستونی، جت و ملخ)

اصول مهندسی موتورهای احتراق داخلی

تکنولوژی پیل سوختی

طراحي بدنه، طراحی داخلی و آرشیتکتوری خودروي هیبریدی

طراحي شاسی خودروي هیبریدی شهری کم مصرف

بلوپرینت و نقشه های آماده جهت طراحی و مدلسازی سه بعدی خودرو




:: موضوعات مرتبط: تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی رباتیک، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، ابزار شناسی، جوشکاری، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: پروژه, انواع کمک فنرها, سیستم تعلیق, کلاچ ها, ترمزها, اجزاء ماشین, اجزاء گیربکس, انواع یاتاقان, انواع بلبرینگ, فرمان خودرو, برق خودرو,

پروژه با عنوان: تجهیزات سیستم های قدرت و بکارگیری تست های غیر مخرب (NDT) در آزمایش آنها
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

با استفاده از اصول بسیار معروف فیزیکی تعدادی سیستم بازرسی غیر چشمی ابداع شده است که می تواند اطلاعاتی از کیفیت قطعات یک تجهیز فراهم آورد، در حالی که هیچ گونه تغییری یا آسیبی به قطعه یا دستگاه مورد آزمایش وارد نسازد. سیستم های آزمون غیر مخرب به اختصار NDT نامیده می شوند. بکارگیری هر یک از سیستم های بازرسی متحمل هزینه است، اما اغلب استفاده موثر از تکنیک های بازرسی موجب صرفه جویی های مالی قابل ملاحظه ای خواهد شد. نه فقط نوع بازرسی بلکه مراحل بکارگیری آن نیز مهم است. در این پروژه به بررسی و تشریح انواع تست های غیر مخرب و مزایا و محدودیت های آنها و بکارگیری انها در سیستم قدرت پرداخته شده است...

اصول انتخاب الکترود جوشکاری

راهنمای جوش و اتصالات جوشی در ساختمان های فولادی

جوشکاری مس و آلیاژهای آن

 

پروژه تجهیزات سیستم های قدرت و بکارگیری تست های غیر مخرب (NDT) در آزمایش آنها، مشتمل بر 8 فصل، 103 صفحه، تایپ شده، به همراه تصاویر، با فرمت pdf به ترتیب زیر گردآوری شده است:

فصل 1: ارتباط پایداری شبکه با عملکرد صحیح تجهیزات

  • مقدمه
  • تجزیه و تحلیل تجهیزات در شبکه های توزیع، فوق توزیع و انتقال
  • کلیدهای قدرت
  • اشکالاتی که ممکن است باعث عدم عملکرد صحیح کلیدها شوند
  • اشکالات ناشی از عدم عملکرد صحیح کلیدها
  • عوامل موثر در میزان عملکرد کلیدهای قدرت بر پایداری سیستم
  • خصوصیات عمده و مهمی که کلیدهای قدرت باید داشته باشند
  • تقسیم بندی کلیدهای فشار قوی بر حسب وظیفه ای که دارند
  • انواع کلیدهای قدرت (دیژنکتور)
  • سکسیونر و کلید زمین و کلید ویژه تخلیه بارالکتریکی
  • کلید زمین
  • کلید مخصوص تخلیه بار الکتریکی (کلید زمین با توانایی وصل)
  • فیوز
  • کلید بار
  • سکسیونر قابل قطع زیر بار
  • انواع و موارد استفاده ترانسفوماتورها
  • انتخاب کلیدهای فشار قوی
  • انتخاب برحسب مشخصات نامی
  • انتخاب با توجه به وظیفه قطع و وصل

فصل 2: ضرورت بازرسی و روش های مختلف بازبینی و بازرسی فنی

  • مقدمه
  • روش های مختلف بازبینی و بازرسی فنی

فصل 3: بررسی سیستم های مختلف آزمون های غیر مخرب

  • مقدمه
  • تکنیک بازرسی با مایع نافذ
  • اصول بازرسی با مایع نافذ
  • ویژگی های یک مایع نافذ
  • مزایا و محدودیت ها و دامنه کاربرد تکنیک بازرسی با مایع نافذ
  • سیستم بازرسی با ذرات مغناطیسی
  • مغناطیسی کردن قطعات
  • آشکار سازی عیب بوسیله ذرات مغناطیسی
  • مزایا و محدودیت ها و دامنه کاربرد تکنیک بازرسی با ذرات مغناطیسی
  • سیستم بازرسی با جریان فوکو
  • ساختمان سیم پیچ ها
  • انواع مدارهای سیم پیچی جریان های گردابی
  • سیستم بازرسی با رادیوگرافی
  • برخی از محدودیت های رادیوگرافی
  • اصول رادیوگرافی
  • سیستم ترموگرافی

فصل 4: مطالعه و بررسی و سیستم های ترموگرافیک در تست تجهیزات شبکه های توزیع و انتقال نیرو

  • مقدمه
  • تاریخچه عکس های حرارتی مادون قرمز
  • طیف اشعه مادون قرمز
  • اصول و نحوه کار سیستم های ترموگرافیک
  • استفاده از عکس های حرارتی در برنامه تعمیراتی تجهیزات

فصل 5: بررسی و تعیین نقاط معیوب تجهیزات با استفاده از ترموگرافی

  • مقدمه
  • اولویت های تعمیرات برحسب دمای اضافی
  • عوامل مشکل زا در تعیین درجه حرارت اضافی
  • نمونه هایی از عکس های حرارتی و نحوه تجزیه و تحلیل آنها

فصل 6: دوربین کرونا

  • مقدمه
  • کرونا
  • دوربین کرونا
  • ساختار عملیاتی دوربین های کرونا
  • کاربرد دوربین های کرونا
  • بازدیدهای زمینی خطوط انتقال نیرو
  • بازدیدهای پریودیک تجهیزات پست های فشار قوی
  • بازدیدهای پریودیک شبکه های توزیع
  • بازدیدهای هلیکوپتری خطوط انتقال نیرو

فصل 7: بررسی روغن ترانسفورماتورها و روش های بازرسی آن

  • مقدمه
  • عایق روغن
  • آزمایشات روغن
  • آزمایش گاز کراماتوگرافی
  • رطوبت
  • ویسکوزیته
  • کشش بین سطحی
  • عدد اسیدی کل
  • نقطه اشتعال

فصل 8: گاز کروماتوگرافی

  • مقدمه
  • گاز کاروماتوگرافی
  • آنالیز نتایج حاصل از کروماتوگرافی
  • روش نسبت دورننبرگ (Dornen Bergs Ratio Method)
  • روش نسبت راجرز (Rogers Ratio Method)
  • روش نسبت راجرز پیشرفته
  • نتیجه گیری و پیشنهادات
  • اختصارات

جوشکاری فلزات رنگی و جوش لیزری

جوشکاری اصطکاکی اغتشاشی

شبیه سازی جوشکاری و اتصال آلیاژهای آلومینیوم به روش آنالیز اجزای محدود

تعمیر و نگهداری قطعات جوشی در محیط فضا

 

جهت دانلود پروژه تجهیزات سیستم های قدرت و بکارگیری تست های غیر مخرب (NDT) در آزمایش آنها، بر لینک زیر کلیک نمایید:

پروژه با عنوان: تجهیزات سیستم های قدرت و بکارگیری تست های غیر مخرب (NDT) در آزمایش آنها

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند

سازه های پیچ و مهره ای

گریتینگ

مجموعه آموزش جامع (جوش، بازرسی، عیوب، دستورالعمل) لوله های انتقال نفت و گاز

آموزش جوشکاری به زبان فارسی

جوشکاری و کنترل کیفیت در ساخت مخازن تحت فشار

عیوب جوشکاری، علل پیدایش و راهکارهای رفع عیوب

تست های غیر مخرب جوش

:

 



:: موضوعات مرتبط: تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی صنایع، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، علم مواد و عملیات حرارتی، جوشکاری، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: راهنمای جوش, اتصالات جوش, الکترود جوشکاری, جوشکاری, عیوب جوشکاری, جوش لیزری, شبیه سازی جوشکاری, جوشکاری مس,

پروژه با عنوان: سیستم تعلیق خودرو برای یک چرخ
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

زمانی که بر روی یک سطح صاف قرار می گیرید، وظیفه سیستم تعلیق (فنربندی) خودرو، کار آسانی به نظر می رسد. اما اگر سرعت گیرها کمتر به شما ضربه وارد کنند آن وقت متوجه می شوید که اهمیت سیستم تعلیق چیست. حقیقت این است که سیستم تعلیق خودرو حجم کار زیادی را در خودرو به دوش دارد. هر قطعه این سیستم بیشتر از هر عضو دیگری فشار را تحمل می کند. سیستم تعلیق یا فنربندی خودرو میان بدنه و چرخ های خودرو قرارگرفته است و به منظور برآورده کردن اهداف مهمی در خودرو به کارگرفته می شود. در حالت ایده ­آل، یک سیستم تعلیق مناسب و سالم، ضربات و دیگر ناهمواری های جاده را جذب می کند. به این ترتیب ضربه اثری بر کابین داخلی خودرو نداشته و سرنشینان با آرامش بیشتری به مسیر ادامه می دهند. این ویژگی سیستم تعلیق، از دیدگاه مسافر اهمیت بسیار بالایی دارد، درحالی که ممکن است راننده به دیگر فواید این سیستم نیز آشنا باشد. همچنین فنربندی خودرو وظیفه دارد که تا حد ممکن چرخ های خودرو را به زمین بچسباند. در سیستم تعلیق ایستا هیچ منبع انرژی بیرونی وجود نداشته و این سیستم تنها توانایی بازیابی و میرایش انرژی را دارد. بنابراین اثرات ناخواسته و ناراحت کننده حرکات غلتش بدنه در هنگام چرخش خودرو، کله زدن بدنه در هنگام شتاب گیری و ترمزدهی، بلند شدن و جابه جایی مانای بدنه نسبت به سیستم تعلیق در هنگام چرخش پایدار خودرو و ... هیچگاه از بین نمی رود. از آنجا که در این سیستم منبع انرژی بیرونی وجود ندارد، بنابراین ساده، ارزان و قابل اعتماد است. در بیشتر این سیستم ها مقادیر سختی فنر و میرایی لرزه گیر ثابت بوده و با برگزیدن ضرایب مناسب و کاهش بلندی گرانیگاه خودرو می توان به کیفیت خوش سواری و فرمان پذیری خوبی دست یافت. فنر نرم بر واکنش شتاب گیری، ترمز گیری و چرخش خودرو تاثیرات منفی دارد.

شبیه سازی و آنالیز سیستم تعلیق و فرمان خودرو با نرم افزار آدامز

مونتاژ سیستم تعلیق خودرو در نرم افزار اتودسک اینونتور

بررسی و آشنایی با انواع فنربندی و سیستم تعلیق خودرو

هدف این پروژه بررسی سیستم تعلیق خودرو برای بدست آوردن بهترین شرایط کنترلی و پایداری سیستم می باشد تا نهایتا خروجی مطلوب حاصل گردد. البته دلیل عمده و هدف اصلی انتخاب این پروژه اهمیت سیستم تعلیق در راحتی و آسایش سرنشینان خودرو در مقابل ناهمواری ها که به صورت اغتشاشات عملکرد سیستم تعلیق را تحت تاثیر قرار می دهد بوده است و خواسته یک مهندس کنترل نیز جدا از این موضوع نیست...

روش طراحی انواع کمک فنرها

معرفی و بررسی انواع سیستم های ترمز خودرو

طراحی و انتخاب کلاچ ها و ترمزها

پروژه سیستم تعلیق خودرو برای یک چرخ، مشتمل بر 29 صفحه، تایپ شده، به همراه دستورات MATLAB و تصاویر، با فرمت pdf به ترتیب زیر گردآوری شده است:

  • مقدمه
  • سیستم تعلیق ایستا
  • سیستم تعلیق پویا
  • سیستم تعلیق کنا
  • سیستم تعلیق نیمه کنا
  • مدل سازی
  • پاسخ پله سیستم ها
  • پاسخ ضربه سیستم ها
  • معادلات فضای حالت
  • تحلیل پایداری سیستم با روش راث
  • اغتشاش
  • تاثیر اغتشاش بر روی سیستم حلقه بسته
  • تاثیر اغتشاش بر روی سیستم حلقه باز
  • مکان هندسی ریشه ها
  • نمودار بود
  • نمودار نایکوییست
  • وارد کردن تاخیر  ثانیه ومشاهده نمودار نایکوییست

اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک

موتور ماشین

موتورهای احتراق داخلی

 

جهت دانلود پروژه سیستم تعلیق خودرو برای یک چرخ، بر لینک زیر کلیک نمایید:

پروژه با عنوان: سیستم تعلیق خودرو برای یک چرخ

 

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

طراحی و مونتاژ موتور چهار سیلندر در نرم افزار سالیدورکس

موتورهای هواپیما (پیستونی، جت و ملخ)

اصول مهندسی موتورهای احتراق داخلی

تکنولوژی پیل سوختی

طراحي بدنه، طراحی داخلی و آرشیتکتوری خودروي هیبریدی

طراحي شاسی خودروي هیبریدی شهری کم مصرف

بلوپرینت و نقشه های آماده جهت طراحی و مدلسازی سه بعدی خودرو




:: موضوعات مرتبط: طراحی قالب و قالب سازی، ماشینکاری، تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی رباتیک، مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، ابزار شناسی، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: سیستم تعلیق, فنربندی, سرعت گیرها, کابین خودرو, شبیه سازی, آنالیز, فرمان خودرو, انواع فنربندی, انواع سیستم های ترمز,

مقاله با عنوان: بررسی کوپلینگ های یونیورسال و شبیه سازی مکانیزم آنها به کمک نرم افزار Working Model
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

امروزه برای انتقال قدرت از یک شافت به شافت دیگر، کوپلینگ ها به کثرت مورد استفاده قرار می گیرند. در این رابطه، بررسی مکانیزم حرکت آنها و شبیه سازی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از انواع کوپلینگ هایی که کاربردهای فراوانی دارد، کوپلینگ یونیورسال می باشد. در این مقاله ابتدا مقداری راجع به این نوع کوپلینگ ها و تئوری حرکت آنها صحبت می شود، سپس به کمک نرم افزار Working Model مکانیزم حرکت آنها شبیه سازی گردیده و نتایج بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد...

سیستم انتقال قدرت پیوسته

طراحی سیستم های انتقال

بررسی اجزاء ماشین و سیستم های انتقال قدرت

مقاله بررسی کوپلینگ های یونیورسال و شبیه سازی مکانیزم آنها به کمک نرم افزار Working Model، مشتمل بر 9 صفحه، به زبان فارسی، تایپ شده، به همراه تصاویر، دیاگرام، فرمول ها و روابط ریاضی با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

  • چکیده
  • مقدمه
  • بررسی تئوری حرکت کوپلینگ های یونیورسال
  • نسبت سرعت شافت ها
  • مقدار ماکزیمم و مینیمم سرعت شافت متحرک
  • شرایط تساوی سرعت شافت ها
  • شتاب زاویه ای شافت متحرک
  • کوپلینگ های یونیورسال جفت
  • شبیه سازی کوپلینگ های یونیورسال
  • بررسی نتایج بدست آمده
  • کوپلینگ های یونیورسال تکی
  • کوپلینگ های یونیورسال جفت
  • نتیجه گیری
  • مراجع

مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری

فلایویل

کلاچ

 

جهت دانلود مقاله بررسی کوپلینگ های یونیورسال و شبیه سازی مکانیزم آنها به کمک نرم افزار Working Model، بر لینک زیر کلیک نمایید:

مقاله با عنوان: بررسی کوپلینگ های یونیورسال و شبیه سازی مکانیزم آنها به کمک نرم افزار Working Model

 

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

 

طراحی انواع بادامک و پیروها

مکانیزم ها و دستگاه های مکانیکی

تحلیل ماشین با نرم‌افزارهای کامپیوتری برای مهندسان مکانیک

تعیین نمودار هیسترزیس ستون تحت بارگذاری به روش اجزاء محدود در آباکوس

بهینه سازی اتصالات چسبی در کامپوزیت ها

روش طراحی انواع کمک فنرها

بررسی و مقایسه انواع بلبرینگ ها و کاربردهای آن

بررسی انواع یاتاقان ها و کاربردهای آن ها

طراحی و انتخاب کلاچ ها و ترمزها

طراحی مکانیزم ها

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه و مقالات متلب MATLAB، کتاب های مهندسی مکانیک، جزوات مهندسی مکانیک، کتب و جزوات، تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی رباتیک، مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، ابزار شناسی، علم مواد و عملیات حرارتی، جوشکاری، پکیج ویژه و نرم افزارهای کاربردی، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: انتقال قدرت, کوپلینگ, بررسی مکانیزم, انواع کوپلینگ, انواع بادامک, انواع کمک فنرها, دستگاه های مکانیکی , شبیه سازی, اجزاء ماشین, سیستم انتقال قدرت, فلایویل, کلاچ, ,

مقاله با عنوان: بالانس اتوماتیک ماشین های دوار با استفاده از یک سیستم بالانس کننده انفعالی و تعیین م
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

در این مقاله با انتخاب یک روتور صفحه ای جفکات به عنوان ماشین دوار، معادلات حاکم بر حرکت روتور و پاسخ سیستم دوار به نابالانسی و خم استاتیکی موجود در آن (شامل دامنه و فاز پاسخ) استنتاج می شوند. در ادامه با بکارگیری یک بالانسر رینگ و گلوله به عنوان اتوبالانسر انفعالی بر روی ماشین دوار، به استنتاج معادلات حرکت، تحلیل پایداری و بدست آوردن پاسخ های زمانی سیستم پرداخته می شود. تحلیل پایداری سیستم حول وضعیت های تعادل آن برای اتوبالانسری با یک و دو گلوله، بر اساس معیار روت هاویتز انجام شده است. پاسخ های زمانی سیستم در جهت تایید تحلیل پایداری انجام گرفته، ارائه شده است...

ماشینکاری پره های توربین با ماشین CNC

ماشینکاری سوپر آلیاژها

تکنولوژی ماشینکاری

مقاله بالانس اتوماتیک ماشین های دوار با استفاده از یک سیستم بالانس کننده انفعالی و تعیین محدوده های پایدار آن، مشتمل بر 9 صفحه، به زبان فارسی، تایپ شده، به همراه تصاویر، دیاگرام، فرمول ها و روابط ریاضی با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

  • چکیده
  • مقدمه
  • بالانسر انفعالی رینگ و گلوله
  • اصول کار بالانسر
  • معادله حرکت روتور
  • بیان معادلات سیستم در فضای حالت
  • ارتعاشات خطی سیستم حول نقاط تعادل
  • تحلیل پایداری سیستم
  • نتیجه گیری
  • مراجع

طراحی پروسه ماشینکاری و استخراج G کدهای دستگاه فرز در نرم افزار کتیا

طراحی پروسه ماشینکاری و استخراج G کدهای دستگاه تراش در نرم افزار کتیا

ماشین های کنترل عددی کامپیوتری

 

جهت دانلود مقاله بالانس اتوماتیک ماشین های دوار با استفاده از یک سیستم بالانس کننده انفعالی و تعیین محدوده های پایدار آن، بر لینک زیر کلیک نمایید:

مقاله با عنوان: بالانس اتوماتیک ماشین های دوار با استفاده از یک سیستم بالانس کننده انفعالی و تعیین محدوده های پایدار آن

 

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

برنامه نويسي و اپراتوري دستگاه فرز CNC VMC-850 تبريز با كنترلر فانوگ

نرم افزار ویرایشگر حرفه ای برنامه های سی ان سی

ماشین های کنترل عددی کامپیوتری

تکنولوژی ماشینکاری و سی ان سی

طراحی پروسه ماشینکاری و استخراج جی کد با نرم افزار سالیدکم

کارگاه ماشین های کنترل عددی (CNC)

 

 




:: موضوعات مرتبط: پروژه و مقالات متلب MATLAB، کتاب های مهندسی مکانیک، جزوات مهندسی مکانیک، ماشینکاری، فرآیندهای پیشرفته ماشینکاری، کنترل عددی CNC، کتب و جزوات، تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، علم مواد و عملیات حرارتی، جوشکاری، پروژه، دستگاه تراش، ،
:: برچسب‌ها: ماشین دوار, استنتاج معادلات, تحلیل پایداری, وضعیت های تعادل, ماشینکاری, تکنولوژی ماشینکاری,

کتاب مکانیزم های تخریب آلیاژهای مهندسی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

کتاب حاضر که مطالب آن تلفیقی از ترجمه و تالیف می باشد، در خصوص مکانیزم ها و روش های تخریب آلیاژهای مهندسی به کار گرفته شده در صنایع بحث می کند. امروزه به منظور تداوم در تولید صنعتی، لازم است که از عملکرد دستگاه ها و تجهیزات تولید کننده مطمئن باشیم. برای رسیدن به این اطمینان بایستی کلیه عواملی که سبب تخریب و یا از کار افتادن تجهیزات و دستگاه های صنعتی می شوند را شناسایی و ضمن مطالعه دقیق آنها، برنامه ریزی کاملی برای عدم بروز این عوامل را به اجرا گذاشت. در این کتاب تقریبا تمامی روش ها و مکانیزم های مختلفی که موجب تخریب و یا اختلال در کار دستگاه ها و تجهیزات صنعتی می شوند، مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. هدف اصلی این کتاب، آشنا کردن هر چه بیشتر کارشناسان و تکنسین های صنایع مختلف به خصوص صنایع پالایش نفت، گاز و پتروشیمی با مکانیزم هایی است که سبب تخریب، انهدام و یا از کار افتادن تجهیزات واحدهای صنعتی همچون لوله ها، مخازن ذخیره، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی، رآکتورها و ... می شوند. این کتاب برای مهندسین، تکنسین ها، دانشجویان رشته های بازرسی فنی و ایمنی، متالورژی صنعتی، مکانیک، شیمی و همچنین کلیه افرادی که تمایل به مطالعه مکانیزم های تخریب آلیاژهای مهندسی دارند، می تواند مناسب و مفید باشد. از نکات بارز این کتاب آن است که تمامی 62 مکانیزم مختلف تخریب شناخته شده، شامل آسیب های مکانیکی، شیمیایی، متالورژیکی و حتی ترکیب آنها، به صورت مفصل در پنج فصل تشریح شده است و مثال های متنوعی از محل بروز این مکانیزم ها ارائه شده است...

 

برنامه ریزي احتیاجات مواد

مونتاژ و دمونتاژ تجهیزات صنعتی

مونتاژ صنعتی

کتاب مکانیزم های تخریب آلیاژهای مهندسی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، مشتمل بر 7 فصل، 417 صفحه، به زبان فارسی، همراه با تصاویر، فرمول ها و جداول مهم، با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

فصل 1: مکانیزم های تخریب های مکانیکی و متالورژیکی

  • پدیده گرافیته شدن
  • پدیده نرم شدن (کروی شدن فاز سمانتیت)
  • پدیده تردی تمپر
  • پدیده کرنش سختی
  • پدیده تردی 885F (475 C)
  • پدیده تردی فاز سیگما
  • پدیده شکست ترد
  • پدیده خزش و تنش پارگی
  • پدیده خستگی حرارتی
  • پدیده گرم شدن بیش از حد کوتاه مدت و پدیده تنش پارگی
  • پدیده تشکیل لایه بخار در بویلرها
  • پدیده بروز ترک های ناشی از جوشکاری فلزات غیر همجنس
  • پدیده شوک حرارتی
  • پدیده سایش و خوردگی سایشی
  • پدیده حبابی شده (کاویتاسیون)
  • پدیده خستگی مکانیکی
  • پدیده خستگی ناشی از ارتعاشات
  • پدیده کاهش خواص مواد نسوز
  • پدیده بروز ترک های ناشی از گرم کردن مجدد
  • پدیده تشکیل هیدراید تیتانیوم

فصل 2: مکانیزم های کاهش ضخامت موضعی و یکنواخت آلیاژها

  • خوردگی گالوانیکی
  • خوردگی اتمسفری
  • خوردگی زیر عایق های حرارتی
  • خوردگی ناشی از آب های خنک کننده
  • خوردگی ناشی از آب تغلیظ شده بویلرها
  • خوردگی ناشی از CO2
  • خوردگی ناشی از نقطه شبنمی جریان گازهای خروجی از دودکش ها
  • خوردگی میکروبی
  • خوردگی در خاک ها
  • خوردگی سود سوزآور (کاستیک)
  • پدیده جدایش عناصر آلیاژی
  • خوردگی گرافیتی در چدن ها

فصل 3: مکانیزم تخریب در دمای بالا

  • پدیده اکسیداسیون
  • پدیده سولفیداسیون
  • پدیده کربوره شدن
  • پدیده دکربوره شده
  • پدیده غبار شدن فلز
  • پدیده خوردگی ناشی از خاکستر سوخت ها
  • پدیده نیتروژه شدن
  • پدیده خسارت هیدروژنی دمای بالا

فصل 4: مکانیزم های ترک دار شدن آلیاژها بر اثر عوامل محیطی

  • خوردگی تنشی ناشی از کلراید
  • خوردگی تنشی ناشی از سود سوزآور
  • خوردگی تنشی ناشی از آمونیاک
  • خوردگی تنشی ناشی از اسید پلی تیونیک
  • خوردگی تنشی ناشی از آمین
  • خوردگی تنشی ناشی از کربنات ها
  • پدیده خوردگی خستگی
  • تردی ناشی از فلزات مذاب
  • پدیده تردی هیدروژنی
  • ترک دار شدن ناشی از هیدروژن در محیط HF
  • خسارت ناشی از H2S مرطوب

فصل 5: مکانیزم های خوردگی عمومی آلیاژهای مهندسی در صنعت پالایش

  • خوردگی ناشی از آمین
  • خوردگی تنشی ناشی از بی سولفاید آمونیوم
  • خوردگی ناشی از کلراید آمونیوم
  • خوردگی ناشی از اسید کلریدریک
  • خوردگی دمای بالای H2/H2S
  • خوردگی ناشی از اسید فلوئوریدریک
  • خوردگی ناشی از اسید نفتنیک
  • خوردگی ناشی از اسید کربونیک (فنل)
  • خوردگی ناشی از اسید فسفریک
  • خوردگی ناشی از آب های ترش (آب های اسیدی)
  • خوردگی ناشی از اسید سولفوریک

فصل 6:محل بروز انواع مکانیزم های تخریب در واحدهای مختلف پالایشگاه های نفت و گاز

  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد تقطیر نفت خام
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحدهای هیدروپروسس
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد تبدیل کاتالیستی با بستر ثابت
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد کراکینگ کاتالیستی با بستر سیال
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد تبدیل کاتالیستی CCR
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد بازیابی فرآورده های سبک خروجی از واحد FCC
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد پیوند مولکولی با کاتالیزور اسید سولفوریک
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد پیوند مولکولی با کاتالیزور اسید فلوئوریدریک
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد ایزومریزاسیون بوتان
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد تولید هیدروژن
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد آمین
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد تصفیه کننده آب های ترش
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد بازیابی گوگرد از H2S
  • مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد تولید کک

فصل 7: طراحی برنامه های بازرسی فنی برای مکانیزم های مختلف تخریب

  • هدف از انجام بازرسی فنی تجهیزات
  • طراحی برنامه بازرسی
  • اطلاعات مورد نیاز برای طراحی برنامه بازرسی
  • شناسایی نوع خسارات و محل بروز آنها
  • انتخاب روش های مناسب برای انجام برنامه بازرسی
  • روش تعیین پریود زمانی انجام برنامه های بازرسی

برنامه ریزی فرآیندهای ساخت

نرم افزار برنامه ریزی، زمان بندی و مدیریت پروژه ها برای مهندسین و فعالان اجرایی

نظام آراستگی محیط کار

 

جهت دانلود کتاب مکانیزم های تخریب آلیاژهای مهندسی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، بر لینک زیر کلیک نمایید:

کتاب مکانیزم های تخریب آلیاژهای مهندسی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

توربین و کمپرسور

مخازن تحت فشار

نرم افزارهای تاسیسات

PDMS Software

Carrier Software

پروژه های تاسیسات

پایپینگ (Piping)



:: موضوعات مرتبط: کتاب های مهندسی مکانیک، جزوات مهندسی مکانیک، کتب و جزوات، تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی رباتیک، مهندسی صنایع، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، ابزار شناسی، علم مواد و عملیات حرارتی، جوشکاری، پکیج ویژه و نرم افزارهای کاربردی، پروژه، دستگاه تراش، ،
:: برچسب‌ها: مکانیزم ها, روش های تخریب آلیاژها, مهندسی مواد, عملکرد دستگاه ها, روش ها و مکانیزم, متالورژی صنعتی, بازرسی فنی و ایمنی, تجهیزات واحدهای صنعتی, ,

کتاب مدلسازی و تحلیل سیستم های دینامیکی
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

کتاب مدلسازی و تحلیل سیستم های دینامیکی (Modeling and Analysis of Dynamic Systems)، مشتمل بر 10 فصل، 558 صفحه، به زبان انگلیسی، همراه با تصاویر، فرمول ها و جداول مهم، با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

Chapter 1: Introduction to MATLAB, Simulink, and Simscape

  •  MATLAB Command Window and Command Prompt
  • User Defined Functions and Script Files
  • Creating a Script File
  • Defining and Evaluating Functions
  • Iterative Calculations
  • Matrices and Vectors
  • Differentiation and Integration
  • Plotting in MATLAB
  • Plotting Data Points
  • Plotting Analytical Expressions
  • Simulink
  • Block Library
  • Building a New Model
  • Simulation
  • Simscape
  • Block Library
  • Building a New Model and Simulation
  • Simulation

Chapter 2: Complex Analysis, Differential Equations, and Laplace Transformation

  • Complex Analysis
  • Complex Numbers in Rectangular Form
  • Magnitude
  • Complex Conjugate
  • Complex Numbers in Polar Form
  • Complex Algebra Using the Polar Form
  • Integer Powers of Complex Numbers
  • Roots of Complex Numbers
  • Complex Variables and Functions
  • Differential Equations
  • Linear, First-Order Differential Equations
  • Second-Order Differential Equations with Constant Coefficients
  • Homogeneous Solution
  • Particular Solution
  • Laplace Transformation
  • Linearity of Laplace and Inverse Laplace Transforms
  • Differentiation and Integration of Laplace Transforms
  • Differentiation of Laplace Transforms
  • Integration of Laplace Transforms
  • Special Functions
  • Unit-Step Function
  • Unit-Ramp Function
  • Unit-Pulse Function
  • Unit-Impulse (Dirac Delta) Function
  • The Relation between Unit-Impulse and Unit-Step
  • Functions
  • Periodic Functions
  • Laplace Transforms of Derivatives and Integrals
  • Laplace Transforms of Derivatives
  • Laplace Transforms of Integrals
  • Inverse Laplace Transformation
  • Partial-Fraction Expansion Method
  • Performing Partial Fractions in MATLAB
  • Convolution Method
  • Final-Value Theorem and Initial-Value Theorem
  • Final-Value Theorem
  • Initial-Value Theorem
  • Summary

Chapter 3: Matrix Analysis

  • Vectors and Matrices
  • Special Matrices
  • Elementary Row Operations
  • Rank of a Matrix
  • Determinant of a Matrix
  • Properties of Determinant
  • Rank in Terms of Determinant
  • Block Diagonal and Block Triangular Matrices
  • Inverse of a Matrix
  • Adjoint Matrix
  • Solution of Linear Systems of Equations
  • Gauss Elimination Method
  • Using the Inverse of the Coefficient Matrix
  • Cramer’s Rule
  • Homogeneous Systems
  • Matrix Eigenvalue Problem
  • Solving the Eigenvalue Problem
  • Algebraic Multiplicity and Geometric Multiplicity
  • Generalized Eigenvectors
  • Similarity Transformations
  • Matrix Diagonalization
  • Defective Matrices
  • Summary

Chapter 4: System Model Representation

  • Configuration Form
  • Second-Order Matrix Form
  • State-Space Form
  • State Variables, State-Variable Equations, State Equation
  • State-Variable Equations
  • State Equation
  • Output Equation, State-Space Form
  • Output Equation
  • State-Space Form
  • Decoupling the State Equation
  • Input–Output Equation, Transfer Function
  • Input–Output Equations from the System Model
  • Transfer Functions from the System Model
  • Relations between State-Space Form, Input–Output Equation and Transfer Matrix
  • Input–Output Equation to State-Space Form
  • Controller Canonical Form
  • State-Space Form to Transfer Matrix
  • Block Diagram Representation
  • Block Diagram Operations
  • Summing Junction
  • Series Combinations of Blocks
  • Parallel Combinations of Blocks
  • Integration
  • Closed-Loop Systems
  • Block Diagram Reduction Techniques
  • Moving a Branch Point
  • Moving a Summing Junction
  • Mason’s Rule
  • Block Diagram Construction from System Model
  • Linearization
  • Linearization of a Nonlinear Element
  • Functions of Two Variables
  • Linearization of a Nonlinear Model
  • Operating Point
  • Linearization Procedure
  • Small-Angle Linearization
  • Linearization with MATLAB Simulink
  • Summary

Chapter 5: Mechanical Systems

  • Mechanical Elements
  • Mass Elements
  • Spring Elements
  • Damper Elements
  • Equivalence
  • Translational Systems
  • Degrees of Freedom
  • Newton’s Second Law
  • Free-Body Diagrams
  • Static Equilibrium Position and Coordinate Reference
  • Massless Junctions
  • D’Alembert’s Principle
  • Rotational Systems
  • General Moment Equation
  • Modeling of Rigid Bodies in Plane Motion
  • Mass Moment of Inertia
  • Pure Rolling Motion
  • Mixed Systems: Translational and Rotational
  • Force and Moment Equations
  • Energy Method
  • Gear–Train Systems
  • System Modeling with Simulink and Simscape
  • Translational Systems
  • Rotational Systems
  • Summary

Chapter 6: Electrical, Electronic, and Electromechanical Systems

  • Electrical Elements
  • Resistors
  • Inductors
  • Capacitors
  • Electric Circuits
  • Kirchhoff’s Voltage Law
  • Kirchhoff’s Current Law
  • Node Method
  • Loop Method
  • State Variables of Circuits
  • Operational Amplifiers
  • Electromechanical Systems
  • Elemental Relations of Electromechanical Systems
  • Armature-Controlled Motors
  • Field-Controlled Motors
  • Impedance Methods
  • Impedances of Electric Elements
  • Series and Parallel Impedances
  • Mechanical Impedances
  • System Modeling with Simulink and Simscape
  • Electric Circuits
  • Operational Amplifiers
  • DC Motors
  • Summary

Chapter 7: Fluid and Thermal Systems

  • Pneumatic Systems
  • Ideal Gases
  • Pneumatic Capacitance
  • Modeling of Pneumatic Systems
  • Liquid-Level Systems
  • Hydraulic Capacitance
  • Hydraulic Resistance
  • Modeling of Liquid-Level Systems
  • Thermal Systems
  • First Law of Thermodynamics
  • Thermal Capacitance
  • Thermal Resistance
  • Modeling of Heat Transfer Systems
  • System Modeling with Simulink and Simscape
  • Summary

Chapter 8: System Response

  • Types of Response
  • Transient Response and Steady-State Response
  • Transient Response of First-Order Systems
  • Free Response of First-Order Systems
  • Impulse Response of First-Order Systems
  • Step Response of First-Order Systems
  • Ramp Response of First-Order Systems
  • Transient Response of Second-Order Systems
  • Free Response of Second-Order Systems
  • Initial Response in MATLAB
  • Impulse Response of Second-Order Systems
  • Impulse Response in MATLAB
  • Step Response of Second-Order Systems
  • Step Response in MATLAB
  • Response Analysis Using MATLAB Simulink
  • Frequency Response
  • Frequency Response of Stable, Linear Systems
  • Frequency Response of First-Order Systems
  • Frequency Response of Second-Order Systems
  • Bode Diagram
  • Plotting Bode Diagrams in MATLAB
  • Bode Diagram of First-Order Systems
  • Bode Diagram of Second-Order Systems
  • Solving the State Equation
  • Formal Solution of the State Equation
  • Matrix Exponential
  • Formal Solution in MATLAB
  • Solution of the State Equation via Laplace Transformation
  • Solution of the State Equation via State-Transition Matrix
  • Response of Nonlinear Systems
  • Numerical Solution of the State-Variable Equations
  • Fourth-Order Runge–Kutta Method
  • Response via MATLAB Simulink
  • Response of the Linearized Model
  • Summary

Chapter 9: Introduction to Vibrations

  • Free Vibration
  • Logarithmic Decrement
  • Coulomb Damping
  • Forced Vibration
  • Half-Power Bandwidth
  • Rotating Unbalance
  • Harmonic Base Excitation
  • Vibration Suppressions
  • Vibration Isolators
  • Vibration Absorbers
  • Modal Analysis
  • Eigenvalue Problem
  • Orthogonality of Modes
  • Response to Initial Excitations
  • Response to Harmonic Excitations
  • Vibration Measurement and Analysis
  • Vibration Measurement
  • System Identification
  • Summary

Chapter 10: Introduction to Feedback Control Systems

  • Basic Concepts and Terminologies
  • Stability and Performance
  • Stability of Linear Time-Invariant Systems
  • Time-Domain Performance Specifications
  • Frequency-Domain Performance Specifications
  • Benefits of Feedback Control
  • Stabilization
  • Disturbance Rejection
  • Reference Tracking
  • Sensitivity to Parameter Variations
  • Proportional–Integral–Derivative Control
  • Proportional Control
  • Proportional–Integral Control
  • PID Control
  • Ziegler–Nichols Tuning of PID Controllers
  • Root Locus
  • Root Locus of a Basic Feedback System
  • Analysis Using Root Locus
  • Control Design Using Root Locus
  • Bode Plot
  • Bode Plot of a Basic Feedback System
  • Analysis Using Bode Plot
  • Control Design Using Bode Plot
  • Full-State Feedback
  • Analysis of State-Space Equations
  • Control Design for Full-State Feedback
  • Integration of Simulink and Simscape into Control Design
  • Control System Simulation Using Simulink
  • Integration of Simscape into Control System Simulation

مبانی دینامیک خودرو

ارتعاشات مکانیکی، تئوری و کاربردها

تعمیرات بر اساس شرایط کار ماشین (آنالیز ارتعاشات، آنالیز صوت و آنالیز روغن)

 

جهت دانلود کتاب مدلسازی و تحلیل سیستم های دینامیکی (Modeling and Analysis of Dynamic Systems)، بر لینک زیر کلیک نمایید:

کتاب مدلسازی و تحلیل سیستم های دینامیکی

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

شبیه سازی ارتعاشات با استفاده از نرم افزارهای متلب و انسیس

مجموعه جزوات کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

پرسش و پاسخ ارتعاشات مکانیکی تامسون

مدلسازی سیستم کروز کنترل در نرم افزار متلب

طراحی و انتخاب کلاچ ها و ترمزها

شبیه سازی و آنالیز سیستم تعلیق و فرمان خودرو با نرم افزار آدامز



:: موضوعات مرتبط: تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی رباتیک، مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، ابزار شناسی، علم مواد و عملیات حرارتی، جوشکاری، پکیج ویژه و نرم افزارهای کاربردی، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: مهندسی کنترل, کنترل خطی, مهندسی برق, تحلیل و طراحی, سیستم های کنترل, تحلیل پایداری, کنترل بهینه خطی,


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.