نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396
در این مقاله با به كارگیری الگوریتم ژنتیك، به طراحی و بهینه یابی كنترل كننده فازی تناسبی مشتقی جهت تنظیم سوخت موتور توربوجت پرداخته شده است. در ابتدا با بهره گیری از روش مدل سازی وینر مدلی با ساختار بلوكی جهت شبیه سازی عملكرد موتور توربوجت پیشنهاد شده است كه این نوع مدل سازی برای اهدافی نظیر طراحی كنترل كننده مناسب می باشد. در ادامه با توجه به رفتار غیرخطی موتور، كنترل كننده فازی اولیه ای كه قواعد و پارامترهای آن بر اساس اطلاعات تجربی و شناخت قبلی از رفتار موتور تنظیم شده است، طراحی گردید. در پایان با به كارگیری الگوریتم ژنتیك، قواعد و پارامترهای كنترل كننده فازی اولیه با هدف كاهش میزان مصرف سوخت و همچنین بهبود رفتار سیستم در مود كنترلی گذرا بهینه گردید. نتایج شبیه سازی نشان می دهد كه كنترل كننده طراحی شده علاوه بر كاهش میزان مصرف سوخت، قادر است پاسخ زمانی و مشخصه های عملكردی سیستم نظیر خطای حالت ماندگار، فراجهش و زمان خیزش را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد...
مقاله كاربرد الگوریتم ژنتیك در طراحی و بهینه یابی پارامترهای كنترل كننده جهت تنظیم سوخت موتور توربوجت، مشتمل بر 11 صفحه، به زبان فارسی، تایپ شده، به همراه تصاویر، دیاگرام، فرمول ها و روابط ریاضی با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396
Recently, bicycles are used as exercising machines and traffic vehicles. Planetary gear trains can be used as the transmission systems for bicycles. The purpose of this work is to propose a design methodology for the kinematic design of automatic gear transmissions with planetary gear trains for bicycles. First, applying the check list method (combining and extending methods), the design concepts are proposed. Then, based on the the design concepts proposed and train value equation of planetary gear train, we derive the gear ratio equations of automatic three-speed gear transmissions for each invention. Three automatic three-speed gear transmissions are designed to illustrate the design methodology. Based on the proposed methodology, all automatic gear transmissions with planetary gear trains can be synthesized.
مقاله طراحی سیستم تعویض دنده اتوماتیک دوچرخه، مشتمل بر 8 صفحه، به زبان انگلیسی، تایپ شده، به همراه تصاویر، فرمول ها و روابط ریاضی با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396
بین سیستم تعلیق اکسل جلو که فرمان پذیر است و ممکن است که محرک هم باشد و سیستم تعلیق اکسل عقب تفاوت وجود دارد. همچنین بین اکسل یکپارچه یعنی سیستم تعلیق ثابت و سیستم تعلیق مستقل تمایز آشکاری وجود دارد. سیستم تعلیق طبق دار دوبل و سیستم تعلیق مک فرسون استرات دو نوع سیستم تعلیق مستقل می باشد که نیاز به فضای کمی در کناره ها و وسط خودرو دارد. در این پروژه به بررسی انواع سیستم های تعلیق با توجه به جلو محرک، عقب محرک و چهار چرخ محرک بودن آنها پرداخته می شود و مزایا و معایب هریک بیان می گردد. سپس هندسه مرکز و محورهای غلتش بیان می گردد. در پایان حرکت چرخ ها و زوایای چرخ و فرمان و همچنین تاثیر نیروهای مختلف روی تغییرات زوایا و موقعیت چرخ ها بررسی می گردد...
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396
با استفاده از اصول بسیار معروف فیزیکی تعدادی سیستم بازرسی غیر چشمی ابداع شده است که می تواند اطلاعاتی از کیفیت قطعات یک تجهیز فراهم آورد، در حالی که هیچ گونه تغییری یا آسیبی به قطعه یا دستگاه مورد آزمایش وارد نسازد. سیستم های آزمون غیر مخرب به اختصار NDT نامیده می شوند. بکارگیری هر یک از سیستم های بازرسی متحمل هزینه است، اما اغلب استفاده موثر از تکنیک های بازرسی موجب صرفه جویی های مالی قابل ملاحظه ای خواهد شد. نه فقط نوع بازرسی بلکه مراحل بکارگیری آن نیز مهم است. در این پروژه به بررسی و تشریح انواع تست های غیر مخرب و مزایا و محدودیت های آنها و بکارگیری انها در سیستم قدرت پرداخته شده است...
پروژه تجهیزات سیستم های قدرت و بکارگیری تست های غیر مخرب (NDT) در آزمایش آنها، مشتمل بر 8 فصل، 103 صفحه، تایپ شده، به همراه تصاویر، با فرمت pdf به ترتیب زیر گردآوری شده است:
فصل 1: ارتباط پایداری شبکه با عملکرد صحیح تجهیزات
مقدمه
تجزیه و تحلیل تجهیزات در شبکه های توزیع، فوق توزیع و انتقال
کلیدهای قدرت
اشکالاتی که ممکن است باعث عدم عملکرد صحیح کلیدها شوند
اشکالات ناشی از عدم عملکرد صحیح کلیدها
عوامل موثر در میزان عملکرد کلیدهای قدرت بر پایداری سیستم
خصوصیات عمده و مهمی که کلیدهای قدرت باید داشته باشند
تقسیم بندی کلیدهای فشار قوی بر حسب وظیفه ای که دارند
انواع کلیدهای قدرت (دیژنکتور)
سکسیونر و کلید زمین و کلید ویژه تخلیه بارالکتریکی
کلید زمین
کلید مخصوص تخلیه بار الکتریکی (کلید زمین با توانایی وصل)
فیوز
کلید بار
سکسیونر قابل قطع زیر بار
انواع و موارد استفاده ترانسفوماتورها
انتخاب کلیدهای فشار قوی
انتخاب برحسب مشخصات نامی
انتخاب با توجه به وظیفه قطع و وصل
فصل 2: ضرورت بازرسی و روش های مختلف بازبینی و بازرسی فنی
مقدمه
روش های مختلف بازبینی و بازرسی فنی
فصل 3: بررسی سیستم های مختلف آزمون های غیر مخرب
مقدمه
تکنیک بازرسی با مایع نافذ
اصول بازرسی با مایع نافذ
ویژگی های یک مایع نافذ
مزایا و محدودیت ها و دامنه کاربرد تکنیک بازرسی با مایع نافذ
سیستم بازرسی با ذرات مغناطیسی
مغناطیسی کردن قطعات
آشکار سازی عیب بوسیله ذرات مغناطیسی
مزایا و محدودیت ها و دامنه کاربرد تکنیک بازرسی با ذرات مغناطیسی
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396
زمانی که بر روی یک سطح صاف قرار می گیرید، وظیفه سیستم تعلیق (فنربندی) خودرو، کار آسانی به نظر می رسد. اما اگر سرعت گیرها کمتر به شما ضربه وارد کنند آن وقت متوجه می شوید که اهمیت سیستم تعلیق چیست. حقیقت این است که سیستم تعلیق خودرو حجم کار زیادی را در خودرو به دوش دارد. هر قطعه این سیستم بیشتر از هر عضو دیگری فشار را تحمل می کند. سیستم تعلیق یا فنربندی خودرو میان بدنه و چرخ های خودرو قرارگرفته است و به منظور برآورده کردن اهداف مهمی در خودرو به کارگرفته می شود. در حالت ایده آل، یک سیستم تعلیق مناسب و سالم، ضربات و دیگر ناهمواری های جاده را جذب می کند. به این ترتیب ضربه اثری بر کابین داخلی خودرو نداشته و سرنشینان با آرامش بیشتری به مسیر ادامه می دهند. این ویژگی سیستم تعلیق، از دیدگاه مسافر اهمیت بسیار بالایی دارد، درحالی که ممکن است راننده به دیگر فواید این سیستم نیز آشنا باشد. همچنین فنربندی خودرو وظیفه دارد که تا حد ممکن چرخ های خودرو را به زمین بچسباند. در سیستم تعلیق ایستا هیچ منبع انرژی بیرونی وجود نداشته و این سیستم تنها توانایی بازیابی و میرایش انرژی را دارد. بنابراین اثرات ناخواسته و ناراحت کننده حرکات غلتش بدنه در هنگام چرخش خودرو، کله زدن بدنه در هنگام شتاب گیری و ترمزدهی، بلند شدن و جابه جایی مانای بدنه نسبت به سیستم تعلیق در هنگام چرخش پایدار خودرو و ... هیچگاه از بین نمی رود. از آنجا که در این سیستم منبع انرژی بیرونی وجود ندارد، بنابراین ساده، ارزان و قابل اعتماد است. در بیشتر این سیستم ها مقادیر سختی فنر و میرایی لرزه گیر ثابت بوده و با برگزیدن ضرایب مناسب و کاهش بلندی گرانیگاه خودرو می توان به کیفیت خوش سواری و فرمان پذیری خوبی دست یافت. فنر نرم بر واکنش شتاب گیری، ترمز گیری و چرخش خودرو تاثیرات منفی دارد.
هدف این پروژه بررسی سیستم تعلیق خودرو برای بدست آوردن بهترین شرایط کنترلی و پایداری سیستم می باشد تا نهایتا خروجی مطلوب حاصل گردد. البته دلیل عمده و هدف اصلی انتخاب این پروژه اهمیت سیستم تعلیق در راحتی و آسایش سرنشینان خودرو در مقابل ناهمواری ها که به صورت اغتشاشات عملکرد سیستم تعلیق را تحت تاثیر قرار می دهد بوده است و خواسته یک مهندس کنترل نیز جدا از این موضوع نیست...
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396
امروزه برای انتقال قدرت از یک شافت به شافت دیگر، کوپلینگ ها به کثرت مورد استفاده قرار می گیرند. در این رابطه، بررسی مکانیزم حرکت آنها و شبیه سازی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از انواع کوپلینگ هایی که کاربردهای فراوانی دارد، کوپلینگ یونیورسال می باشد. در این مقاله ابتدا مقداری راجع به این نوع کوپلینگ ها و تئوری حرکت آنها صحبت می شود، سپس به کمک نرم افزار Working Model مکانیزم حرکت آنها شبیه سازی گردیده و نتایج بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد...
مقاله بررسی کوپلینگ های یونیورسال و شبیه سازی مکانیزم آنها به کمک نرم افزار Working Model، مشتمل بر 9 صفحه، به زبان فارسی، تایپ شده، به همراه تصاویر، دیاگرام، فرمول ها و روابط ریاضی با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396
در این مقاله با انتخاب یک روتور صفحه ای جفکات به عنوان ماشین دوار، معادلات حاکم بر حرکت روتور و پاسخ سیستم دوار به نابالانسی و خم استاتیکی موجود در آن (شامل دامنه و فاز پاسخ) استنتاج می شوند. در ادامه با بکارگیری یک بالانسر رینگ و گلوله به عنوان اتوبالانسر انفعالی بر روی ماشین دوار، به استنتاج معادلات حرکت، تحلیل پایداری و بدست آوردن پاسخ های زمانی سیستم پرداخته می شود. تحلیل پایداری سیستم حول وضعیت های تعادل آن برای اتوبالانسری با یک و دو گلوله، بر اساس معیار روت هاویتز انجام شده است. پاسخ های زمانی سیستم در جهت تایید تحلیل پایداری انجام گرفته، ارائه شده است...
مقاله بالانس اتوماتیک ماشین های دوار با استفاده از یک سیستم بالانس کننده انفعالی و تعیین محدوده های پایدار آن، مشتمل بر 9 صفحه، به زبان فارسی، تایپ شده، به همراه تصاویر، دیاگرام، فرمول ها و روابط ریاضی با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396
کتاب حاضر که مطالب آن تلفیقی از ترجمه و تالیف می باشد، در خصوص مکانیزم ها و روش های تخریب آلیاژهای مهندسی به کار گرفته شده در صنایع بحث می کند. امروزه به منظور تداوم در تولید صنعتی، لازم است که از عملکرد دستگاه ها و تجهیزات تولید کننده مطمئن باشیم. برای رسیدن به این اطمینان بایستی کلیه عواملی که سبب تخریب و یا از کار افتادن تجهیزات و دستگاه های صنعتی می شوند را شناسایی و ضمن مطالعه دقیق آنها، برنامه ریزی کاملی برای عدم بروز این عوامل را به اجرا گذاشت. در این کتاب تقریبا تمامی روش ها و مکانیزم های مختلفی که موجب تخریب و یا اختلال در کار دستگاه ها و تجهیزات صنعتی می شوند، مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. هدف اصلی این کتاب، آشنا کردن هر چه بیشتر کارشناسان و تکنسین های صنایع مختلف به خصوص صنایع پالایش نفت، گاز و پتروشیمی با مکانیزم هایی است که سبب تخریب، انهدام و یا از کار افتادن تجهیزات واحدهای صنعتی همچون لوله ها، مخازن ذخیره، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی، رآکتورها و ... می شوند. این کتاب برای مهندسین، تکنسین ها، دانشجویان رشته های بازرسی فنی و ایمنی، متالورژی صنعتی، مکانیک، شیمی و همچنین کلیه افرادی که تمایل به مطالعه مکانیزم های تخریب آلیاژهای مهندسی دارند، می تواند مناسب و مفید باشد. از نکات بارز این کتاب آن است که تمامی 62 مکانیزم مختلف تخریب شناخته شده، شامل آسیب های مکانیکی، شیمیایی، متالورژیکی و حتی ترکیب آنها، به صورت مفصل در پنج فصل تشریح شده است و مثال های متنوعی از محل بروز این مکانیزم ها ارائه شده است...
کتاب مکانیزم های تخریب آلیاژهای مهندسی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، مشتمل بر 7 فصل، 417 صفحه، به زبان فارسی، همراه با تصاویر، فرمول ها و جداول مهم، با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:
فصل 1: مکانیزم های تخریب های مکانیکی و متالورژیکی
پدیده گرافیته شدن
پدیده نرم شدن (کروی شدن فاز سمانتیت)
پدیده تردی تمپر
پدیده کرنش سختی
پدیده تردی 885F (475 C)
پدیده تردی فاز سیگما
پدیده شکست ترد
پدیده خزش و تنش پارگی
پدیده خستگی حرارتی
پدیده گرم شدن بیش از حد کوتاه مدت و پدیده تنش پارگی
پدیده تشکیل لایه بخار در بویلرها
پدیده بروز ترک های ناشی از جوشکاری فلزات غیر همجنس
پدیده شوک حرارتی
پدیده سایش و خوردگی سایشی
پدیده حبابی شده (کاویتاسیون)
پدیده خستگی مکانیکی
پدیده خستگی ناشی از ارتعاشات
پدیده کاهش خواص مواد نسوز
پدیده بروز ترک های ناشی از گرم کردن مجدد
پدیده تشکیل هیدراید تیتانیوم
فصل 2: مکانیزم های کاهش ضخامت موضعی و یکنواخت آلیاژها
خوردگی گالوانیکی
خوردگی اتمسفری
خوردگی زیر عایق های حرارتی
خوردگی ناشی از آب های خنک کننده
خوردگی ناشی از آب تغلیظ شده بویلرها
خوردگی ناشی از CO2
خوردگی ناشی از نقطه شبنمی جریان گازهای خروجی از دودکش ها
خوردگی میکروبی
خوردگی در خاک ها
خوردگی سود سوزآور (کاستیک)
پدیده جدایش عناصر آلیاژی
خوردگی گرافیتی در چدن ها
فصل 3: مکانیزم تخریب در دمای بالا
پدیده اکسیداسیون
پدیده سولفیداسیون
پدیده کربوره شدن
پدیده دکربوره شده
پدیده غبار شدن فلز
پدیده خوردگی ناشی از خاکستر سوخت ها
پدیده نیتروژه شدن
پدیده خسارت هیدروژنی دمای بالا
فصل 4: مکانیزم های ترک دار شدن آلیاژها بر اثر عوامل محیطی
خوردگی تنشی ناشی از کلراید
خوردگی تنشی ناشی از سود سوزآور
خوردگی تنشی ناشی از آمونیاک
خوردگی تنشی ناشی از اسید پلی تیونیک
خوردگی تنشی ناشی از آمین
خوردگی تنشی ناشی از کربنات ها
پدیده خوردگی خستگی
تردی ناشی از فلزات مذاب
پدیده تردی هیدروژنی
ترک دار شدن ناشی از هیدروژن در محیط HF
خسارت ناشی از H2S مرطوب
فصل 5: مکانیزم های خوردگی عمومی آلیاژهای مهندسی در صنعت پالایش
خوردگی ناشی از آمین
خوردگی تنشی ناشی از بی سولفاید آمونیوم
خوردگی ناشی از کلراید آمونیوم
خوردگی ناشی از اسید کلریدریک
خوردگی دمای بالای H2/H2S
خوردگی ناشی از اسید فلوئوریدریک
خوردگی ناشی از اسید نفتنیک
خوردگی ناشی از اسید کربونیک (فنل)
خوردگی ناشی از اسید فسفریک
خوردگی ناشی از آب های ترش (آب های اسیدی)
خوردگی ناشی از اسید سولفوریک
فصل 6:محل بروز انواع مکانیزم های تخریب در واحدهای مختلف پالایشگاه های نفت و گاز
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد تقطیر نفت خام
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحدهای هیدروپروسس
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد تبدیل کاتالیستی با بستر ثابت
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد کراکینگ کاتالیستی با بستر سیال
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد تبدیل کاتالیستی CCR
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد بازیابی فرآورده های سبک خروجی از واحد FCC
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد پیوند مولکولی با کاتالیزور اسید سولفوریک
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد پیوند مولکولی با کاتالیزور اسید فلوئوریدریک
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد ایزومریزاسیون بوتان
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد تولید هیدروژن
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد آمین
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد تصفیه کننده آب های ترش
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد بازیابی گوگرد از H2S
مکانیزم های تخریب و محل بروز آنها در واحد تولید کک
فصل 7: طراحی برنامه های بازرسی فنی برای مکانیزم های مختلف تخریب
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396
کتاب مدلسازی و تحلیل سیستم های دینامیکی (Modeling and Analysis of Dynamic Systems)، مشتمل بر 10 فصل، 558 صفحه، به زبان انگلیسی، همراه با تصاویر، فرمول ها و جداول مهم، با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:
Chapter 1: Introduction to MATLAB, Simulink, and Simscape
MATLAB Command Window and Command Prompt
User Defined Functions and Script Files
Creating a Script File
Defining and Evaluating Functions
Iterative Calculations
Matrices and Vectors
Differentiation and Integration
Plotting in MATLAB
Plotting Data Points
Plotting Analytical Expressions
Simulink
Block Library
Building a New Model
Simulation
Simscape
Block Library
Building a New Model and Simulation
Simulation
Chapter 2: Complex Analysis, Differential Equations, and Laplace Transformation
Complex Analysis
Complex Numbers in Rectangular Form
Magnitude
Complex Conjugate
Complex Numbers in Polar Form
Complex Algebra Using the Polar Form
Integer Powers of Complex Numbers
Roots of Complex Numbers
Complex Variables and Functions
Differential Equations
Linear, First-Order Differential Equations
Second-Order Differential Equations with Constant Coefficients
Homogeneous Solution
Particular Solution
Laplace Transformation
Linearity of Laplace and Inverse Laplace Transforms
Differentiation and Integration of Laplace Transforms
Differentiation of Laplace Transforms
Integration of Laplace Transforms
Special Functions
Unit-Step Function
Unit-Ramp Function
Unit-Pulse Function
Unit-Impulse (Dirac Delta) Function
The Relation between Unit-Impulse and Unit-Step
Functions
Periodic Functions
Laplace Transforms of Derivatives and Integrals
Laplace Transforms of Derivatives
Laplace Transforms of Integrals
Inverse Laplace Transformation
Partial-Fraction Expansion Method
Performing Partial Fractions in MATLAB
Convolution Method
Final-Value Theorem and Initial-Value Theorem
Final-Value Theorem
Initial-Value Theorem
Summary
Chapter 3: Matrix Analysis
Vectors and Matrices
Special Matrices
Elementary Row Operations
Rank of a Matrix
Determinant of a Matrix
Properties of Determinant
Rank in Terms of Determinant
Block Diagonal and Block Triangular Matrices
Inverse of a Matrix
Adjoint Matrix
Solution of Linear Systems of Equations
Gauss Elimination Method
Using the Inverse of the Coefficient Matrix
Cramer’s Rule
Homogeneous Systems
Matrix Eigenvalue Problem
Solving the Eigenvalue Problem
Algebraic Multiplicity and Geometric Multiplicity
Generalized Eigenvectors
Similarity Transformations
Matrix Diagonalization
Defective Matrices
Summary
Chapter 4: System Model Representation
Configuration Form
Second-Order Matrix Form
State-Space Form
State Variables, State-Variable Equations, State Equation
State-Variable Equations
State Equation
Output Equation, State-Space Form
Output Equation
State-Space Form
Decoupling the State Equation
Input–Output Equation, Transfer Function
Input–Output Equations from the System Model
Transfer Functions from the System Model
Relations between State-Space Form, Input–Output Equation and Transfer Matrix
Input–Output Equation to State-Space Form
Controller Canonical Form
State-Space Form to Transfer Matrix
Block Diagram Representation
Block Diagram Operations
Summing Junction
Series Combinations of Blocks
Parallel Combinations of Blocks
Integration
Closed-Loop Systems
Block Diagram Reduction Techniques
Moving a Branch Point
Moving a Summing Junction
Mason’s Rule
Block Diagram Construction from System Model
Linearization
Linearization of a Nonlinear Element
Functions of Two Variables
Linearization of a Nonlinear Model
Operating Point
Linearization Procedure
Small-Angle Linearization
Linearization with MATLAB Simulink
Summary
Chapter 5: Mechanical Systems
Mechanical Elements
Mass Elements
Spring Elements
Damper Elements
Equivalence
Translational Systems
Degrees of Freedom
Newton’s Second Law
Free-Body Diagrams
Static Equilibrium Position and Coordinate Reference
Massless Junctions
D’Alembert’s Principle
Rotational Systems
General Moment Equation
Modeling of Rigid Bodies in Plane Motion
Mass Moment of Inertia
Pure Rolling Motion
Mixed Systems: Translational and Rotational
Force and Moment Equations
Energy Method
Gear–Train Systems
System Modeling with Simulink and Simscape
Translational Systems
Rotational Systems
Summary
Chapter 6: Electrical, Electronic, and Electromechanical Systems
Electrical Elements
Resistors
Inductors
Capacitors
Electric Circuits
Kirchhoff’s Voltage Law
Kirchhoff’s Current Law
Node Method
Loop Method
State Variables of Circuits
Operational Amplifiers
Electromechanical Systems
Elemental Relations of Electromechanical Systems
Armature-Controlled Motors
Field-Controlled Motors
Impedance Methods
Impedances of Electric Elements
Series and Parallel Impedances
Mechanical Impedances
System Modeling with Simulink and Simscape
Electric Circuits
Operational Amplifiers
DC Motors
Summary
Chapter 7: Fluid and Thermal Systems
Pneumatic Systems
Ideal Gases
Pneumatic Capacitance
Modeling of Pneumatic Systems
Liquid-Level Systems
Hydraulic Capacitance
Hydraulic Resistance
Modeling of Liquid-Level Systems
Thermal Systems
First Law of Thermodynamics
Thermal Capacitance
Thermal Resistance
Modeling of Heat Transfer Systems
System Modeling with Simulink and Simscape
Summary
Chapter 8: System Response
Types of Response
Transient Response and Steady-State Response
Transient Response of First-Order Systems
Free Response of First-Order Systems
Impulse Response of First-Order Systems
Step Response of First-Order Systems
Ramp Response of First-Order Systems
Transient Response of Second-Order Systems
Free Response of Second-Order Systems
Initial Response in MATLAB
Impulse Response of Second-Order Systems
Impulse Response in MATLAB
Step Response of Second-Order Systems
Step Response in MATLAB
Response Analysis Using MATLAB Simulink
Frequency Response
Frequency Response of Stable, Linear Systems
Frequency Response of First-Order Systems
Frequency Response of Second-Order Systems
Bode Diagram
Plotting Bode Diagrams in MATLAB
Bode Diagram of First-Order Systems
Bode Diagram of Second-Order Systems
Solving the State Equation
Formal Solution of the State Equation
Matrix Exponential
Formal Solution in MATLAB
Solution of the State Equation via Laplace Transformation
Solution of the State Equation via State-Transition Matrix
Response of Nonlinear Systems
Numerical Solution of the State-Variable Equations
Fourth-Order Runge–Kutta Method
Response via MATLAB Simulink
Response of the Linearized Model
Summary
Chapter 9: Introduction to Vibrations
Free Vibration
Logarithmic Decrement
Coulomb Damping
Forced Vibration
Half-Power Bandwidth
Rotating Unbalance
Harmonic Base Excitation
Vibration Suppressions
Vibration Isolators
Vibration Absorbers
Modal Analysis
Eigenvalue Problem
Orthogonality of Modes
Response to Initial Excitations
Response to Harmonic Excitations
Vibration Measurement and Analysis
Vibration Measurement
System Identification
Summary
Chapter 10: Introduction to Feedback Control Systems
Basic Concepts and Terminologies
Stability and Performance
Stability of Linear Time-Invariant Systems
Time-Domain Performance Specifications
Frequency-Domain Performance Specifications
Benefits of Feedback Control
Stabilization
Disturbance Rejection
Reference Tracking
Sensitivity to Parameter Variations
Proportional–Integral–Derivative Control
Proportional Control
Proportional–Integral Control
PID Control
Ziegler–Nichols Tuning of PID Controllers
Root Locus
Root Locus of a Basic Feedback System
Analysis Using Root Locus
Control Design Using Root Locus
Bode Plot
Bode Plot of a Basic Feedback System
Analysis Using Bode Plot
Control Design Using Bode Plot
Full-State Feedback
Analysis of State-Space Equations
Control Design for Full-State Feedback
Integration of Simulink and Simscape into Control Design
Control System Simulation Using Simulink
Integration of Simscape into Control System Simulation
برتر فایل یک سایت مرجع با هدف انتشار تحقیق، مقاله، پایان نامه، پاورپوینت، جزوه، کتاب و همچنین فایل های آموزشی از نرم افزار پیشرفته CATIA در زمینه رشته مهندسی مکانیک است که به منظور دسترسی راحت تر، سریع تر و ارزان تر شما دانشجویان و پژوهشگران به تحقیقات مد نظرتان تاسیس شده است.