نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : شنبه 29 فروردين 1400
جیگ و فیکسچرها ابزارهای قطعه گیر در تولید هستند که برای ساخت دقیق قطعات همسان به کار می روند. ارتباط صحیح و چینش بین ابزار برش یا ابزارهای دیگر و قطعه کار باید حفظ شود. جیگ و فیکسچر برای نگاه داشتن، پشتیبانی و تعیین محل هر قطعه برای سوراخکاری یا ماشین کاری با محدودیت های تعیین شده است. ارتباط نزدیک جیگ و فیکسچر آنقدر نزدیک است که گاها جابجا استفاده می شود. تفاوت این دو در نحوه هدایت ابزار به قطعه کار است...
کتاب طراحی جیک و فیکسچر (Jig and Fixture Design)، کتابی مفید و کاربردی از آموزش مباحث طراحی قید و بند است، که مشتمل بر 384 صفحه، در 4 بخش و 21 فصل، به زبان انگلیسی، همراه با فرمول های اساسی، تصاویر و روابط مهم به ترتیب زیر گردآوری شده است:
SECTION I: BASIC TYPES AND FUNCTIONS OF JIGS AND FIXTURES
UNIT 1: PURPOSE OF TOOL DESIGN
UNIT 2: TYPES AND FUNCTIONS OF JIGS AND FIXTURES
UNIT 3: SUPPORTING AND LOCATING PRINCIPLES
UNIT 4: CLAMPING AND WORK HOLDING PRINCIPLES
UNIT 5: BASIC CONSTRUCTION PRINCIPLES
SECTION II: CONSIDERATIONS OF DESIGN ECONOMICS
UNIT 6: DESIGN ECONOMICS
UNIT 7: DEVELOPING THE INITIAL DESIGN
UNIT 8: TOOL DRAWINGS
SECTION III: DESIGNING AND CONSTRUCTING JIGS AND FIXTURES
UNIT 9: TEMPLATE JIGS
UNIT 10: VISE-HELD AND PLATE FIXTURES
UNIT 11: PLATE JIGS
UNIT 12: ANGLE-PLATE JIGS AND FIXTURES
UNIT 13: CHANNEL AND BOX JIGS
UNIT 14: VISE-JAW JIGS AND FIXTURES
SECTION IV: SPECIALIZED WORK HOLDING TOPICS
UNIT 15: POWER WORK HOLDING
UNIT 16: MODULAR WORK HOLDING
UNIT 17: WELDING AND INSPECTION TOOLING
UNIT 18: LOW-COST JIGS AND FIXTURES
UNIT 19: TOOLING FOR NUMERICALLY CONTROLLED MACHINES
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : شنبه 27 فروردين 1400
ایراد اصلی توربین هاي بادي مجهز به ژنراتور القایی از دو سو تغذیه عملکرد آن ها در طی بروز اتصال کوتاه در شبکه می باشد. در این پروژه یک روش جدید براي عملکرد بی وقفه توربین بادي مجهز به ژنراتور القایی از دو سو تغذیه در طی بروز خطا در شبکه ارایه شده است. یک محدود کننده جریان خطا به طور سري با مدار روتور قرار می گیرد، در طی بروز خطا محدود کننده جریان یک سلف بزرگ را وارد مدار روتور می کند تا از افزایش جریان در مدار روتور جلوگیري کند. هنگامی که خطا رفع شد سلف نیز از مدار روتور خارج می شود. همچنین از یک STATCOM براي تامین توان راکتیو مورد نیاز در حالت دائمی و درطی بروز خطا استفاده شده است. صحت و عملکرد روش با شبیه سازي سیستم قدرت نمونه در محیط نرم افزار PSCAD/EMTDC تایید می شود...
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : شنبه 25 فروردين 1400
در صورتیکه ارتفاع ساختمان از یک حد معینی بیشتر شود و جزو ساختمان های بلند قرار گیرد، سیستم های سازه ای متداول جوابگوی نیازهای ما نخواهند بود زیرا در ساختمان های بلند، صلیب و پایداری ضوابط مهم تری را نسبت به مقاومت (مشخصه اصلی سازه های کوتاه) بیان می کنند. جهت پاسخ گویی به نیازهای فوق، سیستم جدیدی تحت عنوان سیستم لوله ای ابداع شده است. این سیستم دارای چنان قابلیتی است که در بیشتر حالات مقدار مصالح سازه ای مورد استفاده در این سیستم به نسبت ساختمانی که در آن از سیستم های قابی متداول استفاده شده باشد به نصف تقلیل پیدا می کند. از جمله مزایای دیگر این سیستم، انعطاف پذیری زیاد آنها در تقسیم بندی فضاهای داخلی و کاهش تغییر مکان جانبی سازه می باشد.
در این سیستم ها به علت انعطاف پذیری تیرهای پیرامونی در قاب، تغییر شکل های ناشی از برش ایجاد می شود که این پدیده، تاخیر برشی نامیده می شود و سبب می گردد که کارایی سیستم های لوله ای تا اندازه ای کاهش یابد در صورتی که تاخیر برشی به حداقل برسد می توان انتظار داشت که ساختمان بلند لوله ای همانند یک تیر طره با مقطع صندوقه ای عمل نماید. در اینپروژه سعی شده است علل و نحوه ایجاد پدیده تاخیر برشی در ساختمان های بلند لوله ای مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و روش هایی برای کاهش این پدیده ارائه گردد. یکی از روش ها، استفاده از مهاربندها می باشد که بحث اینپروژه بیشتر بر روی آن متمرکز گشته است. برای این منظور تاثیر تعداد و محل قرار گیری مهاربندها بر روی موضوعاتی از قبیل تاخیر برش، تغییر مکان جانبی و نیروهای دینامیکی وارد بر سازه مورد بررسی قرار گرفته و نتایج بیانگر این مطلب است که استفاده از مهاربندها بصورت زیگزاک تاثیر بیشتری در جهت کاهش تاخیر برش خواهد داشت...
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : شنبه 24 فروردين 1400
بر خلاف سیستم انتقال قدرت اتوماتیک، در سیستم انتقال قدرت با قابلیت تغییر پیوسته، جعبه دنده ای با تعداد مشخص چرخ دنده وجود ندارد، یعنی در CVT چرخ دنده های دندانه دار درگیر با هم وجود ندارند. رایج ترین نوع CVT بر اساس سیستم پولی کار می کند که اجازه ی بینهایت تغییر بین بالاترین و پایین ترین دنده بدون گسستگی را می دهد. اگر از اینکه چرا درباره ی CVT هم از واژه دنده استفاده می شود تعجب می کنید به خاطر بیاورید که منظور از دنده نسبت سرعت موتور به سرعت محور چرخ ها می باشد.
اگرچه CVT این نسبت را بدون استفاده از چرخ دنده های سیاره ای انجام می دهد اما باز هم از واژه دنده برای CVT استفاده می شود. بیشتر CVT ها فقط سه جزء اساسی دارند:
یک تسمه محکم فلزی یا لاستیکی
یک پولی متغییر محرک (ورودی)
یک پولی خروجی
به علاوه CVT ها انواع مختلفی از ریزپردازنده ها و حسگر ها را دارا می باشند، اما سه جزءی که در بالا توضیح داده شده اند اجزای اصلی اند که به این سیستم اجازه ی کار می دهند. پولی های با شعاع متغیر قلب CVT هستند، هر پولی از دو مخروط با زاویه راس ٢٠ درجه که رو در روی یکدیگر قرار دارند تشکیل شده است، تسمه ای در شیار بین دو مخروط قرار دارد، در صورت لاستیکی بودن تسمه ها از تسمه های V شکل استفاده می شود، تسمه های V شکل از آنجا نام خود را می گیرند که سطح مقطع V شکل دارند که اصطکاک تسمه با پولی را افزایش می دهد.
پروژه سیستم انتقال قدرت پیوسته (CVT)،در 24 اسلاید، با فرمت powerpoint و 9 صفحه با فرمت word به زبان فارسی، همراه با 5 فایل ویدیویی که نحوه کار و تاثیر سیستم انتقال قدرت CVT را نمایش می دهد و تصاویر و ذکر نکات مهم سیستم cvt به ترتیب زیر گردآوری شده است:
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : شنبه 22 فروردين 1400
در محیط Prismatic Machining نرم افزار کتیا، برنامه ماشينكاري با ماشين ابزارهاي فرز تهيه و كدهاي آن براي استفاده در ماشين هاي فرز NC استخراج مي شود. در محیط Prismatic Machining مي توان به راحتي عمليات سوراخكاري و فرزكاري با ماشين ابزار هاي سه تا پنج محوره و همچنين ماشين هاي سه محوره با ميز چرخان ر ا برنامه ريزي نمود. اين محيط برنامه ريزي عمليات برش با سرعت هاي بالا (High Speed Cutting) را نيز پشتيباني می نماید. نكته مهم در شبيه سازي، بررسي مسير ابزار مي باشد و مقصود كنترل ابزار در حين حركت از نقطه اي به نقطه ديگر براي بررسي احتمال برخورد با قطعه مي باشد. برخوردهاي ناگهاني در سرعت هاي بالا باعث آسيب ديدن قطعه، دستگاه و ابزار مي شود...
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : دو شنبه 6 اسفند 1399
آموزش نقشه کشی و نقشه خوانی مهندسی,یک منبع قوی برای یادگیری این درس مهم مهندسی می باشد. این آموزش با فرمت pdf، مشتمل بر 12 فصل، 676 صفحه، به زبان فارسی، تایپ شده، به همراه تصاویر رنگی توسط اساتید مجرب دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان به ترتیب زیر گردآوری شده است:
فصل 1: تعريف نقشه، چگونگي ايجاد تصوير، انواع تصوير، رسم سه تصوير
فصل 2: اصل ارتباط بين تصاوير و كاربرد آن، رسم شش تصوير
فصل 3: اصول كلي نقشه خواني، مجهول يابي براي پروش قدرت تجسم
فصل 4: روش هاي آناليز سطح و حجم در شناخت و تجسم از روي تصاوير موجود
فصل 5: انواع تصاوير مجسم؛ تصاوير مجسم ايزومتريك قائم، ديمتريك قائم، ايزومتريك مايل و ديمتريك مايل
فصل 6: طريقه ترسيم تصاوير مجسم به روش جعبه اي و به روش محوري
فصل 7: رسم تصاوير دايره ها در تصاوير مجسم
فصل 8: برش و انواع آن (برش ساده، برش شكسته، برش شعاعي، نيم برش)، اصول برش و قواعد هاشور
فصل 9: آشنايي با برش هاي ديگر (برش موضعي، برش گردشي، برش گردشي جابجا، برش هاي خاص)، استثنائات برش
فصل 10: آشنايي كلي با نقشه هاي كارگاهي و مركب (مونتاژ)
فصل 11: اندازه نويسي نقشه هاي كارگاهي و نقشه هاي مركب
فصل 12: آشنايي كلي با تولرانس ها و انطباقات در نقشه هاي مركب
این کتاب مشتمل بر 253 صفحه، با فرمت pdf، به زبان فارسی و در 30 بخش، همراه با تصاویر واقعی، دیاگرام ها، فرمول ها، روابط ریاضی و نکات مهم و کاربردی پمپ ها به ترتیب زیر گردآوری شده است:
مقدمه
تعریف پمپ و انواع انرژی
طبقه بندی پمپ ها
اصول و قوانین حاکم بر جریان سیالات
اصول دینامیک حاکم بر جریان سیالات
کاویتاسیون
بهترین شرایط کارایی پمپ ها
ضربه قوچ
جریان گردابی
مینیمم فلوی پمپ ها
اصول نصب پمپ ها
پمپ های جابجایی مثبت
پمپ های رفت و برگشتی
پمپ های دوار
پمپ های جنبشی
اصول کار و طبقه بندی پمپ های گریز از مرکز
طبقه بندی پمپ ها بر اساس نوع کاربرد
نیروهای هیدرولیکی روی پروانه ها و روش های خنثی کردن آن ها
اجزاء و قطعات مهم پمپ های گریز ار مرکز
یاتاقان های لغزشی
یاتاقان های غلتکی
پکینگ ها
مکانیکال سیل ها
روغن کاری
تعمیرات پمپ های گریز از مرکز
تنظیمات یاتاقان های لغزشی
تراست برینگ ها
تولرانس و انطباقات در بال برینگ ها
مواد ساختمانی پمپ های گریز از مرکز
عیب های روتین پمپ های گریز از مرکز و روش های عیب یابی
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : دو شنبه 20 شهريور 1396
در حالیکه یکی از نکته نظرها در عملیات جوشکاری کاهش هزینه تمام شده یک اتصال است، اما همزمان و در کنار آن تلاش برای تولید جوش سالم، بدون عیب و نقص می باشد. تا به حال تعداد زیادی کشتی، پل، مخزن و اسکلت های فلزی در اثر ایجاد برخی عیوب در فلز جوش یا منطقه مجاور آن شکسته شده و موجب خسارت مالی و جانی فراوانی گشته اند. جوش ایده آل تقریبا غیر ممکن می باشد و معمولا جوش ها دارای معایبی می باشند. هر کدام از این معایب به جز عیب ترک تا حد معینی بنا به حساسیت کاربردی موضع اتصال مجاز هستند و معمولا قسمت کنترل مرغوبیت از طریق آزمایش های مختلف میزان این عیوب را با استانداردهای مربوطه مقایسه کرده و آنها را قبول یا رد می نماید. عیوب می توانند در اثر عوامل مختلف در طرح اتصال، مناسب نبودن جنس مواد مصرفی (فلز قطعه کار، الکترود، گاز محافظ و...)، پارامترهای جوشکاری (ولتاژ، آمپر، قطبیت اتصال، سرعت و...)، عدم مهارت جوشکار در نحوه انجماد و ساختار میکروسکوپی جوش و منطقه مجاور، وضعیت سطح و مسیر اتصال و یا عملیات ناصحیح پیش گرم یا پس گرم بوجود آیند. در این مجموعه آموزشی به بررسی این عیوب و راهکارهای جلوگیری از بوجود آمدن عیوب تشریح می گردد...
جزوه عیوب جوشکاری، علل پیدایش و راهکارهای رفع عیوب، مشتمل بر 6 جزوه کاربردی، 187 صفحه، به زبان فارسی، همراه با تصاویر، با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : سه شنبه 7 شهريور 1396
لازم است هر مهندسی که با صنعت ارتباط دارد، حداقل اطلاعاتی درباره مکانیزم؛ پایداری و دوام، عمر و بقای وسایل صنعتی داشته باشد. این درس به ما کمک می کند بتوانیم تجهیزاتی با کیفیتی خوب بسازیم و از خسارات احتمالی جلوگیری نماییم. طراحی اجزای ماشین عبارت است از استفاده از اصول بنیادی استاتیک، دینامیک و مقاومت مصالح برای طراحی اجزاء مکانیکی تشکیل دهنده یک ماشین. همچنین تجزیه و تحلیل شکست های ناشی از بارگذاری استاتیکی و دینامیکی قطعات و طراحی قطعه برای عمر معین با استفاده از اطلاعات مکانیک شکست از مباحث طراحی اجزاء ماشین است...
پروژه محاسبات اجزاء گیربکس ساده، با توجه به دور ورودی 5300 rpm و دور خروجی 1602 rpm نسبت های تسمه پولی را 1 به 1.5 ، گیربکس را 1 به 1.5 و زنجیر و چرخ زنجیر را 1 به 1.4 انتخاب می نماییم. در این صورت دور ورودی از 5300 rpm به 1570 rpm تبدیل می شود. بازه دور خروجی را بین 1560 و 1610 در نظر گرفته و محاسبات را انجام دهید. این پروژه کاربردی مشتمل بر 51 صفحه، به زبان فارسی، تایپ شده، به همراه محاسبات و فرمول های مهم و اساسی، جداول و... با فرمت pdf به ترتیب زیر گردآوری شده است:
نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : سه شنبه 7 شهريور 1396
در صنایع نفت، به منظور شکستن هیدروکربورهای سنگین و تبدیل آنها به هیدروکربورهای سبکتر از راکتورهای عظیم الجثه ای به نام آیزوماکس و یا هیدروکراکر استفاده می شود. در این راکتورها هیدروکربورهای سنگین با گاز هیدروژن در جوار کاتالیست در درجه حرارت 400-470C و فشار 2500-3000 PSI واکنش داده و به هیدروکربورهای سبکتر تبدیل می شوند. این راکتورها معمولا از جنس فولادهای کم آلیاژ حاوی کروم و مولیبدن ساخته شده اند و به منظور کاهش نفوذ هیدروژن و اثرات تخریبی آن، در سطح داخلی، پوششی از فولاد زنگ نزن آستنیتی به روش جوشکاری به ضخامت حدود 10 میلی متر اعمال شده است. عیوب مختلفی در بدنه راکتورها بر اثر شرایط عملیاتی بوجود می آید که مهمترین این عیوب، تردی هیدروزنی و تردی تمپر در بدنه اصلی می باشد. در اثر بهره برداری طولانی مدت از این راکتورها، ترک های مختلفی در پوشش زنگ نزن داخلی و یا بدنه آنها حادث می شود. از آنجائی که فشار داخلی راکتورها بسیار بالا بوده و آلیاژ بدنه بر اثر بروز تردی تمپر، دچار تردی شدید می گردد، لذا همواره خطر شکست ترد برای راکتورهای کارکرده وجود دارد. از این رو مهندسین و کارشناسان ظروف تحت فشار همواره به دنبال روش مناسبی جهت ارزیابی عملکرد ایمن چنین راکتورهایی بوده اند...
پروژه اثر هیدروژن و تردی تمپر بر خواص مکانیکی راکتورهای آیزوماکس پالایشگاه ها، مشتمل بر 6 فصل، 240 صفحه، تایپ شده، به همراه تصاویر، با فرمت pdf به ترتیب زیر گردآوری شده است:
فصل 1: مقدمه
نمودار گردش کار پروژه
فصل 2: مروری بر منابع مطالعاتی
راکتورهای آیزوماکس و مسائل متالورژیکی آنها
کاربرد راکتورهای آیزوماکس در صنعت
روش ساخت راکتورها
نوع آلیاژ بکار رفته در ساخت راکتورها
خسارات وارده به راکتورها بر اثر شرایط عملیاتی
مشکلات صنایع نفت در رابطه با راکتورهای آیزوماکس
اثر نفوذ هیدروژن به داخل بدنه راکتورها
علل استفاده از فولاد زنگ نزن آستنیتی در سطح داخلی راکتورها
تحلیل ریاضی نفوذ هیدروژن در شرایط پایدار
مکانیزم محافظت کنندگی فولاد زنگ نزن آستنیتی در برابر هیدروژن
تغییرات غلظت هیدروژن در شرایط ناپایدار
عوامل موثر بر غلظت هیدروژن فصل مشترک دو فلزی
خسارت ناشی از نفوذ هیدروژن
روش های ارزیابی خسارات هیدروژنی در راکتورها
اثر بروز تردی تمپر بر خواص مکانیکی بدنه راکتورهای آیزوماکس
پدیده تردی تمپر و خصوصیات آن
تردی تمپر در ناحیه HAZ
تردی تمپر در راکتورهای آیزوماکس
روش کیفی تشخیص حساسیت به تردی تمپر در راکتورها
روش کمی تشخیص مقدار تردی تمپر در راکتورها
روش غیر مخرب تشخیص میزان تردی تمپر در راکتورها
اثر توام نفوذ هیدروژن و تردی تمپر بر خواص مکانیکی راکتورهای آیزوماکس
تاثیر بر روی شکست همراه با تاخیر (Delayed Fracture)
تاثیر بر روی کاهش طولی ترک بحرانی
مکانیک شکست و کاربرد آن در ارزیابی راکتورهای آیزوماکس
فاکتور تمرکز تنش
فاکتور شدت تنش
چقرمگی شکست بحرانی
روش های تعیین چقرمگی شکست
روش تخمین K1c بر اساس تغییرات FATT راکتورها
مدل ارزیابی راکتورهای حاوی ترک
فصل 3: روش تحقیق
هدف از انجام پروژه
مواد اولیه
نمونه برداری از راکتور
آنالیز شیمیایی
آماده سازی نمونه ها در شرایط مختلف عملیات حرارتی
بازیابی آلیاژ راکتور
بازیابی تردی هیدروژنی
بازیابی تردی تمپر
ایجاد تردی تمپر در آزمایشگاه
ایجاد تردی هیدروژنی در آزمایشگاه
اندازه گیری مقدار هیدروژن
ایجاد توام تردی تمپر و تردی هیدروژن
متالوگرافی
بررسی های ماکروسکوپی
بررسی های میکروسکوپی
آزمایش کشش
روش ساخت نمونه های کششی
آزمایش کشش در دمای محیط
سختی سنجی
ماکرو سختی سنجی
میکروسختی سنجی
آزمایش ضربه
آزمایش شکست تاخیری (Delayed Fracture)
آزمایش تعیین چقرمگی شکست
ایجاد ترک اولیه در نمونه ها
آزمایش کشش نمونه های ترکدار CT
شکست شناسی (Fractography)
روش انجام محاسبات
روش محاسبه فاکتور آ
روش تهیه اسید سولفوریک یک نرمال
روش تعیین درجه حرارت TT54J و FATT
روش تبدیل داده های انرژی ضربه به چقرمگی شکست بحرانی
روش اندازه گیری Kic و CTOD
محاسبات مورد نیاز جهت تعیین Kic
محاسبه Kq
محاسبات مورد نیاز جهت تعیین CTOD بحرانی
محاسبات لازم برای تبدیل مقدار CTOD به Kic
فصل 4: ارائه نتایج
نتایج آنالیز شیمیایی لایه های مختلف دو فلزی
نتایج آنالیز مقدار هیدروژن
نتایج متالوگرافی
بررسی های ماکروسکوپی
بررسی های میکروسکوپی
ریز ساختار فولاد فریتی پایه
ریز ساختار ناحیه HAZ
ریز ساختار ناحیه فصل مشترک
ریز ساختار لایه فولاد زنگ نزن آستنیتی
نتایج آزمایش کشش
آزمایش کشش دمای محیط
آزمایش کشش گرم
نتایج آزمایش سختی سنجی
میکروسختی سنجی
ماکروسختی سنجی
نتایج آزمایش ضربه
نتایج آزمایش شکست تاخیری
نتایج آزمایش چقرمگی شکست روی نمونه های CT
نتایج شکست شناسی (Fractography)
نتایج انجام محاسبات
محاسبه Kic بر اساس نتایج آزمایش ضربه و آزمایش کشش گرم
محاسبه Kic دمای محیط فولاد فریتی 3Cr-1Mo در حالت ترد نشده
محاسبه Kic دمای محیط فولاد فریتی 3Cr-1Mo در حالت ترد شده در صنعت
محاسبه Kic دمای محیط ناحیه فصل مشترک دو فلزی در حالت ترد نشده
محاسبه Kic دمای محیط ناحیه فصل مشترک دو فلزی در حالت ترد شده در آزمایشگاه
محاسبه Kic دمای محیط ناحیه فصل مشترک دو فلزی در حالت ترد شده در صنعت
نتایج انجام محاسبات تعیین مقادیر CTOD و Kic
محاسبه ضرایب ایمنی راکتور آیزوماکس
محاسبه فاکتور شدت تنش ترک موجود در راکتور
محاسبه ضریب ایمنی راکتور با استفاده از اطلاعات آزمایشات ضربه
محاسبه ضریب ایمنی راکتور با استفاده از مدل ارائه شده در سال 1999
با در نظر گرفتن فاکتور J برابر 220
با در نظر گرفتن فاکتور J برابر 383
محاسبه ضریب ایمنی راکتور با استفاده از نتایج آزمایشات مکانیک شکست
فصل 5: بحث و بررسی
بررسی نتایج آنالیز شیمیایی
فاکتور J فولاد 3Cr-1Mo
اثر عملیات هیدروژن زدائی در مقدار هیدروژن فولاد فریتی 3Cr-1MO و فولاد آستنیتی AISI 309 و AISI 347
تاثیر روش هیدروژن زدائی در مقدار هیدروژن باقی مانده
متالوگرافی
مکانیزم تشکیل کاربیدهای ناحیه فصل مشترک
تغییرات ریز ساختاری فولاد زنگ نزن
بررسی نتایج آزمایشات کشش
اثر ایجاد شیار در استحکام فولاد 3Cr-1Mo
اثر نفوذ هیدروژن در استحکام شیاری فولاد 3Cr-1Mo
مکانیزم کاهش و یا افزایش استحکام، توسط نفوذ هیدروژن
اثر بروز تردی تمپر بر استحکام کششی فولاد 3Cr-1Mo
مقایسه استحکام کششی نمونه های کامپوزیتی موازی و عمود بر فصل مشترک
بررسی نتایج آزمایشات ضربه
اثر بروز تردی تمپر در تغییر پارامترهای TT54J و FATT فولاد فریتی 3Cr-1Mo
روش حذف تردی تمپر فولاد 3Cr-1Mo
شبیه سازی تردی تمپر فولاد 3Cr-1Mo در آزمایشگاه
مکانیزم تردی تمپر و اثر فاکتور J فولادهای Cr-Mo بر تردی تمپر
اثر فرآیند Step Cooling در تغییر درجه حرارت TT54J و FATT فولاد 3Cr-1Mo
مقایسه تردی تمپر فولاد 3Cr-1Mo با ناحیه فصل مشترک
بررسی نتایج آزمایشات شکست تاخیری
اثر توام تردی تمپر و هیدروژنی بر شکست تاخیری
مکانیزم شکست تاخیری
بررسی نتایج آزمایش مکانیک شکست
اثر توام تردی تمپر و هیدروژنی بر مقدار CTOD فولاد 3Cr-1Mo
اثر تردی تمپر بر چقرمگی شکست
اثر نفوذ هیدروژن بر چقرمگی شکست
ارتباط Kic اندازه گیری شده از آزمایش CTOD و آزمایش CVN
برتر فایل یک سایت مرجع با هدف انتشار تحقیق، مقاله، پایان نامه، پاورپوینت، جزوه، کتاب و همچنین فایل های آموزشی از نرم افزار پیشرفته CATIA در زمینه رشته مهندسی مکانیک است که به منظور دسترسی راحت تر، سریع تر و ارزان تر شما دانشجویان و پژوهشگران به تحقیقات مد نظرتان تاسیس شده است.