google-site-verification=5hWSVQ193mCqPdre_SIGMP_ZjIHTvMflXnJnBO_Q35o پروژه با عنوان: طراحی کنترل مدرن و کنترل بهینه برای مدل تابع تبدیل در حالت های زمان پیوسته و زمان گس
مجموعه فایل های آموزش مقدماتی تا پیشرفته نرم افزار کتیا (CATIA) و مجموعه کتب, جزوات, پروژه و مقالات تخصصی مهندسی مکانیک (ساخت و تولید, جامدات, سیالات)


صفحه قبل 1 ... 5 6 صفحه بعد

پروژه با عنوان: طراحی کنترل مدرن و کنترل بهینه برای مدل تابع تبدیل در حالت های زمان پیوسته و زمان گس
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

در این پروژه برای مدل تابع تبدیل کنترل کلاسیک، کنترل مدرن و کنترل بهینه در دو حالت زمان پیوسته و زمان گسسته طراحی شده است. ابتدا کنترل PID پیوسته طراحی شده و سپس PID دیجیتال و سپس رفتار سیستم نسبت به دو حالت مقایسه شده و در مرحله بعد کنترل فیدبک حالت و مشاهده گر و کنترل فیدبک با مشاهده گر طراحی شده و همچنین حالت های سیستم را با مشاهده گر مقایسه شده اند و تاثیر نویز و تغییر پارامتر ها روی رفتار سیستم بررسی شده است. سپس کنترل فیدبک حالت زمان گسسته، مشاهده گر آن و کنترل فیدبک حالت زمان گسسته همراه با مشاهده گر طراحی شده اند و حالت های سیستم را با مشاهده گر مقایسه شده اند. اثر نویز و تغییر پارامترها را روی این طراحی ها بررسی شده است و در آخر کنترل فیدبک حالت بهینه با تابع هزینه دلخواه طراحی شده است و رفتار سیستم با این طراحی را در حضور نویز بررسی شده است. نتیجه ای که گرفته ایم این است که کنترل PID در حذف نویز از سایر طراحی ها موفق تر بوده و کنترل فیدبک حالت نسبت به تغییر پارامترهای سیستم مقاوم تر بوده و از نظر سرعت رسیدن به حالت مانا، SVFC سریع ترین پاسخ را داشته است.

طراحی مدار فرمان کولر تایمری

شبکه های صنعتی پروفی باس

سنسورها و ابزار دقیق

پروژه طراحی کنترلر کلاسیک، کنترل مدرن و کنترل بهینه برای مدل تابع تبدیل در حالت های زمان پیوسته و زمان گسسته و مقایسه آنها در محیط کد نویسی در MATLAB، مشتمل بر 57 صفحه، تایپ شده، به همراه روابط ریاضی و تصاویر با فرمت pdf جهت دانلود قرار داده شده و به ترتیب زیر گردآوری شده است:

  • طراحی کنترل کننده PID زمان پیوسته
  • ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻣﻌﺎدﻻت ﺣﺎﻟﺖ ﺳﯿﺴﺘﻢ
  • ﻃﺮاﺣﯽ ﮐﻨﺘﺮﻟﺮ PID ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش astrom
  • نمودار های حوزه فرکانس کنترلر طراحی شده
  • ترسیم ورودی کنترلی به Plant
  • بررسی رفتار سیستم در حضور نویز و تغییر پارامترهای سیستم
  • نویز ثابت
  • نویز سینوسی
  • تغییر پارامتر
  • طراحی کنترلر دیجیتال PID
  • طراحی کنترل کننده PID با استفاده از روش astrom
  • نمودارهای حوزه فرکانس کنترل کننده طراحی شده
  • ورودی کنترلی به plant
  • بررسی رفتار سیستم در حضور نویز و تغییر پارامترها ی سیستم
  • نویز ثابت
  • نویز سینوسی
  • تغییر پارامتر
  • مقایسه عملکرد PID دیجیتال و PID زمان پیوسته
  • کنترل فیدبک حالت و مشاهده گر
  • طراحی SVFC
  • طراحی مشاهده گر
  • ترسیم حالت های سیستم و تخمین آنها
  • طراحی SVFC با مشاهده گر مرتبه کامل
  • بررسی رفتار سیستم با حضور نویز و تغییر پارامترهای سیستم
  • نویز ثابت
  • نویز سینوسی
  • تغییر پارامتر های سیستم
  • مقایسه ورودی کنترلی SVFC با ورودی کنترلیSVFC ومشاهده گر
  • مقایسه SVFC با PID
  • طراحی FTSC ، FTSC FTSO
  • تبدیل سیستم به سیستم دیجیتال و استخراج معادلات حالت آن
  • طراحی FTSC
  • طراحی FTSO و ترسیم حالت های سیستم و تخمین انها و خطای آنها
  • طراحی مشاهده گر دیجیتال و ترسیم حالت ها و تخمین ها
  • ترسیم حالت های سیستم و تخمین آنها زمان پیوسته و زمان گسسته در یک نمودار
  • طراحی FTSFTSO
  • بررسی رفتار سیستم در حضور نویز
  • نویز ثابت
  • نویز سینوسی
  • نویز سفید
  • بررسی رفتار سیستم با تغییر پارامترهای سیستم
  • بررسی ورودی کنترلی FTSC با ورودی کنترلی FTSCFTSO
  • مقایسه FTSC با کنترلر PID دیجیتال طراحی شده در بخش دوم
  • کنترل بهینه
  • طراحی SVFC بهینه
  • رفتار سیستم در حضور نویز
  • مقایسه پاسخ پله سیستم با طراحی های LQR ،SVFC ،FTSC ،PID
  • نتیجه گیری

کنترل ماشین های AC و DC

بررسی و مطالعه طراحی باتری شارژرهای صنعتی

نحوه کار و کاربرد ماشین های مخصوص

 

جهت دانلود پروژه طراحی کنترلر کلاسیک، کنترل مدرن و کنترل بهینه برای مدل تابع تبدیل در حالت های زمان پیوسته و زمان گسسته و مقایسه آنها در محیط کد نویسی نرم افزار Matlab بر لینک زیر کلیک نمایید:

پروژه با عنوان: طراحی کنترل مدرن و کنترل بهینه برای مدل تابع تبدیل در حالت های زمان پیوسته و زمان گسسته و مقایسه آنها

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

بررسی و مطالعه طراحی باتری شارژرهای صنعتی

سنسورها و اهميت كاربرد آن

كنترل روبات دو محوره با كنترل كننده ي فازي

طراحی فرکانس متر دیجیتال

فاصله سنج اولتراسونیک با قابلیت اندازه گیری دما

طراحی سیستم هشدار دهنده گازهای خطرناک بوسیله پیامک

توليد برق از سلول های خورشیدی

مدلسازی و شبیه سازی توربین بادی مجهز به DFIG و STATCOM



:: موضوعات مرتبط: تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی رباتیک، مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، ابزار شناسی، علم مواد و عملیات حرارتی، جوشکاری، پکیج ویژه و نرم افزارهای کاربردی، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: مهندسی کنترل, کنترل خطی, مهندسی برق, تحلیل و طراحی, سیستم های کنترل, تحلیل پایداری, کنترل بهینه خطی,

آموزش کریر، آموزش طراحی سیستم های تهویه و طراحی مطبوع با نرم افزار Carrier
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

Carrier HAP یکی از قدیمی ترین و در عین حال جامع ترین نرم افزارهای موجود جهت محاسبات بار سرمایی و گرمایی ساختمان ها با کاربردهای مختلف می باشد. این نرم افزار قدرتمند امکانات بسیار زیاد و کاربردی را در عین سادگی و کاربری آسان در اختیار مهندسان تاسیسات و مکانیک قرار می دهد. گوشه ای از امکانات و ویژگی‌های Carrier HAP عبارتند از:

  • بررسی اطلاعات مربوط به چیلرها
  • بررسی اطلاعات مربوط به نرخ سوخت و الکتریسیته
  • بررسی اطلاعات مربوط به نفوذ هوای تازه و کف ها
  • بررسی اشغال یا غیر اشغال بودن سیستم در تمام ساعات
  • سیستم های تمام هوایی حجم متغیر درجه حرارت ثابت
  • بررسی اطلاعات اجزاء سیستم
  • بررسی داده ها و اطلاعات مربوط به آب و هوا
  • بررسی اطلاعات مربوط به برج های خنک کننده
  • بررسی سیستم های تمام هوایی حجم ثابت درجه حرارت متغیر
  • بررسی اطلاعات مربوط به کف ها و پارتیشن ها
  • بررسی سیستم های WSHP
  • بررسی اطلاعات مربوط به فضاها و وارد کردن اطلاعات کلی
  • کنترل اطلاعات مربوط به واحدهای گرمایشی و سرمایشی
  • فرمول ها و محاسبات لازم در حاصل شدن نتایج بهتر
  • استفاده از امکانات مدیریت داده ها
  • بررسی خصوصیت مربوط به Plant ها
  • مدیریت اطلاعات مربوط به ناحیه ها
  • بررسی اطلاعات مربوط به شبیه سازی
  • وارد کردن اطلاعات مربوط به درب، پنجره و دیوار
  • بررسی اطلاعات مربوط به درجه حرارت های طرح و طراحی تششعی
  • دارای سیستم انبساط مستقیم
  • بررسی تنظیمات کلی و عمومی دستگاه ها
  • کنترل اطلاعات مربوط به ساختمان ها
  • آشنایی با مفاهیم مربوط به سیستم ها و دستگاه ها
  • بررسی تنظیمات و اطلاعات پارامترهای طراحی
  • وارد کردن اطلاعات مربوط به سقف ها و نورگیرها
  • اطلاعات مربوط به سیستم ها و دستگاه ها
  • محاسبه بار محسوس یک فضا
  • خصوصیات سیستم های سرمایش و گرمایش
  • محاسبات جریان هوای ناحیه و جریان هوای فضا
  • بررسی اطلاعات مربوط به بویلرها
  • بررسی سیستم های موجود در تهویه مطبوع برای فضا و...

طراحی و مدلسازی تجهیزات کارخانه و تاسیسات نفت و گاز با نرم افزار PDMS

طراحی سه بعدی پایپینگ با نرم افزار Rebis Auto Plant

شبیه سازی مدارات فرمان، قدرت هیدرولیکی و پنیوماتیکی با نرم افزار Festo Fluidsim

 

مجموعه آموزش طراحی سیستم های تهویه و طراحی مطبوع با نرم افزار Carrier، مشتمل بر 13 فایل ویدیویی، در 2 بخش، به زبان فارسی، با کیفیت عالی، 416 دقیقه (7 ساعت)، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

  • مفاهیم اولیه تهویه مطبوع
  • شروع کار با نرم افزار
  • خصوصیات آب و هوایی
  • اطلاعات مربوط به فضاها
  • انتخاب سیستم و اطلاعات مربوط به آن
  • انتخاب Plant و اطلاعات مربوط به آن
  • حل یک پروژه عملی

طراحی سه بعدی پایپینگ و تجهیزات کارخانه با نرم افزار سالیدپلنت

مجموعه نرم افزارهای تخصصی پایپینگ و مهندسی تاسیسات

محاسبه ضربه قوچ در خطوط انتقال سیال

 

جهت دانلود مجموعه آموزش طراحی سیستم های تهویه و طراحی مطبوع با نرم افزار Carrier، بر لینک زیر کلیک نمایید:

آموزش کریر، آموزش طراحی سیستم های تهویه و طراحی مطبوع با نرم افزار Carrier

 

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

 

مجموعه نرم افزارهای تخصصی تهویه مطبوع و گرمایش مهندسی تاسیسات (1)

مجموعه نرم افزارهای تخصصی تهویه مطبوع و گرمایش مهندسی تاسیسات (2)

نرم افزار حل مسائل ریاضی پیشرفته

نرم افزار محاسبات گرمایش از کف LoopCAD

دانلود نمودارها و نرم افزار محاسباتی سایکرومتریک Ashrae Psychrometric

طراحي مخازن نفت براساس استاندارد API

 



:: موضوعات مرتبط: ماشینکاری، نرم افزارهای کاربردی، کتب و جزوات، تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی صنایع، نگهداری و تعمیرات، پکیج ویژه و نرم افزارهای کاربردی، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: , محاسبات, طراحی و مدلسازی, بار سرمایی و گرمایی, چیلرها, گرمایشی و سرمایشی, تجهیزات کارخانه, تاسیسات نفت و گاز, Carrier,

جزوه مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

امروزه در بسیاری از فرایندهای صنعتی انتقال قدرت آن هم به صورت كم هزینه و با دقت زیاد مورد نظر است و این مسئله در صنعت خودروسازی هم بسیار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. سیستم انتقال قدرت دو وظیفه را در اتومبیل به عهده دارد: انتقال قدرت از موتور به چرخ های محرك و تغییر مقدار گشتاور تولیدی. گشتاور تولیدی توسط موتور پس از انتقال توسط كلاچ به جعبه دنده می رسد. وظیفه جعبه دنده انتقال دور موتور با نسبت های گوناگون و رساندن آن به خطوط انتقال و میل گاردان در خودروهای دیفرانسیل عقب یا مستقیما از گیربكس به دیفرانسیل در خودروهای دیفرانسیل جلو است. سیستم جعبه دنده انتقال قدرت را می توان به دو گروه جعبه دنده دستی و جعبه دنده اتوماتیك تقسیم بندی نمود. در این جزوه سعی شده تا در مورد سیستم كلاچ، جعبه دنده دستی و اتوماتیك انتقال قدرت و تفاوت های آنها، سیستم جامع انتقال قدرت متغیر CVT، دیفرانسیل و ترنسفر و ... مطالبی عنوان شده و به بحث و بررسی در مورد آنها پرداخته شود...

 

اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک

 

بررسی و آشنایی با انواع فنربندی و سیستم تعلیق خودرو

 

طراحی شاسی خودروی هیبریدی شهری کم مصرف

جزوه مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری، مشتمل بر 6 فصل، 184 صفحه، به زبان فارسی، همراه با تصاویر، با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

فصل 1: كلاچ

  • صفحه كلاچ
  • آزاد شدن كلاچ
  • درگیر شدن كلاچ
  • ویژگی های لحاظ شده در طراحی بهینه كلاچ
  • انواع كلاچ ها
  • كلاچ بدون لغزش
  • كلاچ یكطرفه
  • كلاچ های اصطكاكی
  • كلاچ مخروطی
  • كلاچ تك صفحه ای
  • كلاچ تك صفحه ای با فنر دیافراگمی
  • كلاچ چند صفحه ای
  • كلاچ نیمه گریز از مركز
  • كلاچ گریز از مركز
  • عملكرد صفحه كلاچ
  • فنرهای صفحه كلاچ
  • فنرهای پری دمپر (Pridamper)
  • فنر S شكل
  • فنرهای جذب ضربات
  • كلاچ تر
  • عملگرهای سیستم كلاچ
  • اهرم بندی مكانیكی
  • عملگر الكترومغناطیسی
  • عملگر هیدرولیكی
  • عملگر الكترونیكی
  • عملگر نیوماتیك (خلاء)
  • كلاچ هیدرولیك
  • كوپلینگ هیدرولیك
  • مبدل گشتاور (Torque converter)
  • كلاچ Luck up

فصل 2: چرخ دنده ها

  • چرخ دنده های ساده
  • چرخ دنده های مورب
  • چرخ دنده های مخروطی
  • چرخ دنده های حلزونی
  • دستگاه دنده خورشیدی
  • حالت های مختلف موجود در دستگاه دنده سیاره ای
  • بررسی انتقال قدرت در مجموعه خورشیدی

فصل 3: گیربكس

  • سیستم انتقال قدرت دستی
  • Sliding Mesh Type Gearbox
  • Constant Mesh Type Gearbox
  • Synchronic Mesh Type Gearbox
  • هم سرعت شدن دنده ها
  • دنده های كمكی
  • Splitter gear change
  • Range gear change
  • (PTO) Power take-off
  • اوردرایو (Over drive)
  • سیستم های هیدرولیكی گیربكس اتوماتیك
  • فشار موجود در گیربكس اتوماتیك
  • فشار خط اصلی
  • پمپ های هیدرولیك
  • گیربكس های اتوماتیك
  • ایجاد فشار در خط اصلی
  • سوپاپ تنظیم فشار (رگلاتور)
  • سوپاپ های تعویض دنده
  • كاربرد هیدرولیك
  • تنظیم زمان بندی تعویض
  • مجموعه دنده های سیاره ای و نسبت انتقال دور
  • اجزاء مجموعه دنده سیاره ای
  • چگونگی قرار گرفتن دنده ها داخل یك دیگر

فصل 4: دیفرانسیل و دیفرانسیل مركزی

  • وظیفه دیفرانسیل
  • هوزینگ دیفرانسیل (كله گاوی)
  • اجزاء تشكیل دنده دیفرانسیل
  • دیفرانسیل باز (open differential)
  • حركت روی لایه نازك یخ
  • جدا شدن چرخ ها از زمین
  • دیفرانسیل لغزش محدود نوع كلاچی
  • دیفرانسیل LSD
  • كوپلینگ چسبناك
  • دیفرانسیل با سیال سیلیكونی
  • دیفرانسیل قفل شدنی و تورسن
  • پلوس خلاص كن
  • دیفرانسیل با گشتاور یكسان

فصل 5: میل گاردان و پلوس ها

  • میل گاردان
  • مفصل های میل گاردان
  • مفصل هوك
  • مفصل مخصوص سرعت ثابت
  • اتصال كشویی میل گاردان
  • انواع میل گاردان
  • پلوس
  • انواع پلوس

فصل 6: انتقال قدرت پیوسته (CVT)

  • اصول CVT
  • CVT بر اساس پولی
  • CVT چنبری
  • CVT های رینگی
  • گیربكس های CVT هیدرواستاتیكی
  • خصوصیات گیربكس های CVT
  • مزایای گیربكس های CVT

مهندسی خودرو

 

بررسی اجزاء ماشین و سیستم های انتقال قدرت

 

سیستم انتقال قدرت پیوسته

 

جهت دانلود جزوه مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری، بر لینک زیر کلیک نمایید:

جزوه مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری

آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

 

دانلود پروژه فلایویل (Flywheel)

 

موتور ماشین (Car Engine)

 

طراحی بدنه، طراحی داخلی و آرشیتکتوری خودروی هیبریدی

 

موتورهای احتراق داخلی (Internal Combustion Engines)

 

طراحی و ساخت خودروهای برقی

 

روش طراحی انواع کمک فنرها

 

مدلسازی سیستم کروز کنترل در نرم افزار متلب



:: موضوعات مرتبط: کتاب های مهندسی مکانیک، جزوات مهندسی مکانیک، تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: پروژه, مهندسی خودرو, اجزاء ماشین, گیربکس, موتورماشین, سیستم انتقال قدرت, کمک فنر, خودروی برقی, ,

پروژه با عنوان: بررسی اجزاء ماشین و سیستم های انتقال قدرت
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

مکانیزم های انتقال قدرت، وظیفه دارند قدرت و گشتاوری که در موتور خودرو تولید شده را به چرخ های خودرو منتقل نمایند. خروجی موتور خودرو یک شفت می باشد (شفت به میله ای گفته می شود که با چرخش خود، قدرت را منتقل می کند). برای اینکه انرژی این شفت به چرخ های خودرو منتقل شود، نیاز به سیستم انتقال قدرت می باشد. در خودرو ها این شفت خروجی از موتور وارد مجموعه ای به اسم کلاچ می شود. در شکل زیر به صورت شماتیک مکانیزم یک خودرو نشان داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید، سمت چپ تصویر موتور خودرو قرار دارد که با رنگ خاکستری مشخص شده و شفت خروجی موتور وارد مجموعه ای به اسم کلاچ می شود که وظیفه آن ارتباط و قطع ارتباط موتور و سیستم انتقال قدرت می باشد و پس از کلاچ مجموعه سیستم انتقال قدرت قرار دارد که در این پروژه تک تک اجزاء مهم آن بررسی می شود...

اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک

 

بررسی و آشنایی با انواع فنربندی و سیستم تعلیق خودرو

 

طراحی شاسی خودروی هیبریدی شهری کم مصرف

پروژه بررسی اجزاء ماشین و سیستم های انتقال قدرت، مشتمل بر 4 فصل، 83 صفحه، تایپ شده، به همراه تصاویر، با فرمت pdf به ترتیب زیر گردآوری شده است:

فصل 1: کوپلینگ

  • کوپلینگ های پوسته ای
  • کوپلینگ های فلنچی
  • مشخصات کوپلینگ های فلانچی
  • کوپلینگ های انعطاف پذیر
  • کوپلینگ توربو فلکس
  • کوپلینگ های چرخ دنده ای
  • کوپلینگ فکی
  • کوپلینگ متغیر زاویه ای (یونیورسال)
  • علایم اختصاری انواع كوپلینگ ها
فصل 2: کلاچ
  • تعریف کلاچ
  • ویژگی کلاچ ها
  • شفت کلاچ
  • انواع کلاچ
  • کلاچ مخروطی (Con Clutch)
  • کلاچ تک صفحه ای (Single Plate Clutch)
  • کلاچ تک صفحه ای با فنر دیافراگمی (Diaphragm Spring Clutch)
  • کلاچ گریز از مرکز (Centrifugal Clutch)
  • کلاچ های اتوماتیک
  • کلاچ های یک جهته
فصل 3: ترمز
  • مكانیزم ترمز دیسكی و عملكرد آن
  • سیستم ترمزهای هیدرولیک
  • ترمز کاسه ای با کفشک های از داخل باز شونده
  • مكانیزم ترمز دیسكی
  • اجزاء تشكیل دهنده ترمز دیسكی
  • نوع فیست
  • ترمز دستی
  • جنس متعلقات سیستم ترمز
فصل 4: فلایویل
  • فلایویل چیست؟
  • فلایویل های قدیمی
  • خصوصیات فلایول های کامپوزیتی
  • تست های فلایویل

مبانی سیستم انتقال قدرت در خودروهای سواری

 

بررسی اجزاء ماشین و سیستم های انتقال قدرت

 

سیستم انتقال قدرت پیوسته

 

 

جهت دانلود پروژه بررسی اجزاء ماشین و سیستم های انتقال قدرت، بر لینک زیر کلیک نمایید:

پروژه با عنوان: بررسی اجزاء ماشین و سیستم های انتقال قدرت


اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

 

دانلود پروژه فلایویل (Flywheel)

 

موتور ماشین (Car Engine)

 

طراحی بدنه، طراحی داخلی و آرشیتکتوری خودروی هیبریدی

 

موتورهای احتراق داخلی (Internal Combustion Engines)

 

طراحی و ساخت خودروهای برقی

 

روش طراحی انواع کمک فنرها

 

مدلسازی سیستم کروز کنترل در نرم افزار متلب


 

 



:: موضوعات مرتبط: ماشینکاری، تحقیق، مقاله، پروژه، مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: پروژه, مهندسی خودرو, اجزاء ماشین, گیربکس, موتورماشین, سیستم انتقال قدرت, کمک فنر, خودروی برقی, ,

پروژه با عنوان: معرفی و بررسی انواع سیستم های ترمز خودرو
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

کار ترمز ایجاد شتاب منفی لازم برای توقف خودروی در حال حرکت است. علاوه بر متوقف کردن کامل خودرو، کنترل حرکت خودرو در سراشیبی، توقف مرحله ای و کاهش سرعت به اندازه دلخواه را می توان از وظایف اصلی این سیستم دانست. حال برای توقف خودرو نیاز به عضوی است که نیروی اصطکاک منفی (مخالف حرکت گردشی چرخ) را برای ما ایجا نماید، این عضو لنت نام دارد. لنت ترمز، به دیسک یا کاسه ترمز وارد می شود تا اصطکاکی مناسب برای ایجاد شتاب منفی در خودرو ایجاد نماید. سیستم های تعلیق و کنترل پایداری خودرو، به منظور افزایش کنترل راننده بر خودرو و اعمال بهترین نیروی ترمز بر چرخ ها و در نتیجه خودرو، اختراع شده اند. کنترل فرمان این سیستم ها الکترونیکی بوده و نرم افزار این سیستم ها با گذر زمان پیشرفت های قابل توجهی داشته اند...

روش طراحی انواع کمک فنرها

 

سیستم تعلیق خودرو برای یک چرخ

 

طراحی و انتخاب کلاچ ها و ترمزها

پروژه معرفی و بررسی انواع سیستم های ترمز خودرو، مشتمل بر 8 فصل، 94 صفحه، تایپ شده، به همراه تصاویر، با فرمت pdf به ترتیب زیر گردآوری شده است:

فصل 1: مقدمه

  • طرحی کلی از سیستم ترمز
  • دستگاه اهرمی
  • افزایش نیرو
  • سیستم هیدرولیکی
  • یک سیستم ساده هیدرولیکی
  • افزایش هیدرولیکی نیرو
  • اصطکاک
  • نیروی اصطکاک در برابر وزن
  • اصطکاک در ابعاد میکروسکوپی
  • یک ترمز ساده

فصل 2: سیستم های ترمز

  • اصول طراحی
  • سیستم ترمز ثانویه
  • سیستم ترمز دستی
  • اصول عملکرد سیستم
  • سیستم های ترمز پایی
  • سیستم ترمز تقویتی بوستری
  • سیستم ترمز تقویتی
  • ساختمان مدار ترمز
  • طراحی سیستم ترمز
  • ساختار مکانیکی ترمزگیری
  • شروع پروسه ترمزگیری
  • زمان پاسخ دهی اولیه سیستم
  • زمان اعمال فشار ترمزی
  • مدت زمان کلی ترمزگیری
  • زمان فعال بودن پروسه ترمزگیری
  • مفاهیم پایه
  • اصطکاک لاستیک
  • نیروی محیطی چرخ
  • نیروی نرمال
  • نیروهای اصطکاکی
  • اصطکاکی استاتیکی و لغزشی
  • لغزش

فصل 3: اجزاء سیستم ترمز

  • بوستر ترمز
  • بوستر ترمز خلایی
  • بوستر ترمز هیدرولیکی
  • سیلندر اصلی چرخ
  • سوپاپ های تنظیم فشار ترمزی
  • سوپاپ های تنظیم فشار ترمزی حساس به فشار
  • سوپاپ های تنظیم فشار ترمزی حساس به کاهش شتاب
  • طراحی
  • سیستم ترمز چرخ
  • ترمزهای دیسکی
  • ترمزهای دیسکی با کالیپر ثابت
  • ترمزهای دیسکی با کالیپر متغیر (شناور)
  • Full-contact Disc brake
  • ترمزهای کفشکی
  • لنت های ترمز

فصل 4: سیستم ترمز ضد قفل ABS (Anti Lock Braking System)

  • ترمز‌های ضد قفل (ABS)
  • مسافت‌های توقف
  • توقف در خط مستقیم
  • کنترل فرمان
  • احتیاط های پیشگیرانه در سیستم ترمز ضد قفل ABS
  • اصطلاحات مربوط به ABS
  • سیستم های باز و بسته
  • سیستم های مجتمع و غیر مجتمع
  • مدارهای هیدرولیکی
  • کانال های ABS
  • سیستم های یک کاناله
  • سیستم های سه کاناله
  • سیستم های چهار کاناله

فصل 5: اجزای سیستم SAB

  • واحد کنترل الکترونیکی (ECU)
  • پمپ
  • سیلندر اصلی
  • سلونوئیدها
  • انبارهای آکومولاتورها
  • نیروهای دینامیکی در هنگام ترمزگیری
  • مدار کنترل سیستم ABS
  • سیستم کنترلی
  • متغیرهای کنترلی
  • متغیرهای کنترلی چرخ غیر متحرک
  • متغیرهای کنترلی در چرخ های متحرک
  • سیکل های کنترلی

فصل 6: سیستم های پایداری در خودروهای پیشرفته الکترونیکی

  • ECU: Electronic Control Unit
  • عملگر سیستم BAS
  • عملکرد سیستم ESP
  • کنترل مدار بسته ترمزگیری در شرایط انحراف از مسیر
  • GMA1
  • GMA2

فصل 7: روغن های ترمز

  • نیازمندی ها
  • نقطه تعادل جوش
  • نقطه جوش مرطوب
  • ویسکوزیته روغن
  • قابلیت تراکم پذیری
  • خاصیت ضد خوردگی
  • تورم قطعات پلاستیکی
  • ترکیب شیمیایی

فصل 8: کیسه هوا (AIR BAG)

  • مقدمه
  • کیسه های هواییجانبی
  • کاربرد همزمان کیسه هوایی و کمربند ایمنی
  • آمار سازمان ملی ایمنی ترافیک
  • مواردی که کیسه هوایی فعال نمی شود
  • فعال شدن کیسه هوایی
  • انواع سنسورهای کیسه هوایی
  • سنسور کف
  • سنسور ایمنی
  • سنسور غلتشی
  • تحلیل گر سیستم کنترلی مورد استفاده در سیستم کیسه هوایی
  • عملگر مورد استفاده درسیستم کیسه هوایی

* توجه: لازم به ذکر است که علاوه بر فایل پروژه بالا، دو فایل با عناوین زیر نیز جهت دانلود قرار داده شده است:

  • مقاله معرفی سیستم های کنترلی و ترمز خودرو های مدرن (5 صفحه، به زبان فارسی، با فرمت pdf)
  • پروژه معرفی سیستم های ترمز در خودروها (25 اسلاید، به زبان فارسی، با فرمت powerpoint)

سیستم محرکه خودرو

 

سیستم‌ تعلیق، ترمز و فرمان

 

سازه و بدنه خودرو

 

جهت دانلود پروژه معرفی و بررسی انواع سیستم های ترمز خودرو، بر لینک زیر کلیک نمایید:

پروژه با عنوان: معرفی و بررسی انواع سیستم های ترمز خودرو

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

 

سیستم انتقال قدرت

 

سیستم برق خودرو

 

اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک

 

شبیه سازی و آنالیز سیستم تعلیق و فرمان خودرو با نرم افزار آدامز

 

بررسی انواع یاتاقان ها و کاربردهای آن ها

 

بررسی و مقایسه انواع بلبرینگ ها و کاربردهای آن

 

بررسی اجزاء ماشین و سیستم های انتقال قدرت

 

محاسبات اجزاء گیربکس ساده





:: موضوعات مرتبط: مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: پروژه, انواع کمک فنرها, سیستم تعلیق, کلاچ ها, ترمزها, اجزاء ماشین, اجزاء گیربکس, انواع یاتاقان, انواع بلبرینگ, فرمان خودرو, برق خودرو,

مقاله با عنوان: روشی جدید برای پیش تعلیم شبکه عصبی بر مبنای ماشین بولتزمان عمیق به منظور افزایش سرعت
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

شبکه های عصبی عمیق دارای کاربردهای فراوانی در پردازش گفتار می باشند. در صورتی که این شبکه ها به صورت تصادفی مقدار دهی اولیه شوند به جواب درست همگرا نخواهند شد، چرا که دارای تعداد پارامترهای فراوانی می باشند. روش های متعددی برای پیش تعلیم شبکه های عصبی عمیق مطرح شده است که باعث همگرا شدن شبکه می شوند. پیش تعلیم شبکه های عصبی می تواند هم بر مبنای شبکه باور عمیق و هم ماشین بولتزمان عمیق انجام گیرد. در این مقاله شبکه عصبی عمیق با روش پیش تعلیم جدیدی که بر مبنای ماشین بولتزمان عمیق می باشد، آموزش می بیند. در نهایت خروجی شبکه عصبی پس از پیش تعلیم توسط روش ارائه شده، برای طبقه بندی واج ها مورد استفاده قرار می گیرد. نتایج تجربی بر روی دادگان گفتار تیمیت بیانگر آن است که روش ارائه شده برای کاربردهای بازشناسی واج مناسب می باشد. همچنین آزمایشات نشان داده است که روش ارائه شده بر مبنای ماشین بولتزمان عمیق به کاهش خطای عمومی سیستم و افزایش کارائی آن کمک می کند و از طرفی باعث همگرائی سریع تر شبکه عصبی عمیق می شود...

کاهش بعد با استفاده از شبکه های عصبی

آموزش شبكه هاي عصبي در نرم افزار SPSS

آموزش شبکه عصبی مصنوعی به همراه تشریح کامل مسائل

مقاله روشی جدید برای پیش تعلیم شبکه عصبی بر مبنای ماشین بولتزمان عمیق به منظور افزایش سرعت آموزش و دقت در بازشناسی واج، مشتمل بر 7 صفحه، به زبان فارسی، تایپ شده، به همراه تصاویر، دیاگرام، فرمول ها و روابط ریاضی با فرمت pdf، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

  • چکیده
  • مقدمه
  • شبکه های عمیق
  • ماشین بولتزمان محدود (RBM)
  • شبکه باور عمیق (DBN)
  • ماشین بولتزمان عمیق (DBM)
  • روش جدید به منظور پیش تعلیم شبکه عصبی
  • ارزیابی
  • مقایسه روش های مختلف پیش تعلیم
  • مقایسه تاثیر مقادیر متفاوت ابر پارامتر آلفا
  • نتیجه گیری
  • مراجع

جهت دانلود مقاله روشی جدید برای پیش تعلیم شبکه عصبی بر مبنای ماشین بولتزمان عمیق به منظور افزایش سرعت آموزش و دقت در بازشناسی واج، بر لینک زیر کلیک نمایید:

مقاله با عنوان: روشی جدید برای پیش تعلیم شبکه عصبی بر مبنای ماشین بولتزمان عمیق به منظور افزایش سرعت آموزش

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

تشخیص خطای اولیه ترانسفورماتور بر اساس شبکه عصبی مصنوعی

برنامه نویسی به روش المان محدود در نرم افزار متلب

محاسبه معکوس ماتریس با استفاده از کوفاکتور در متلب

برنامه آنالیز قاب دو بعدی به روش تحلیل ماتریسی در نرم افزار متلب

پردازش سیگنال دیجیتال در نرم افزار متلب

تحلیل قوسی از دایره با تکیه گاه های گیردار با استفاده از نرم افزار متلب



:: موضوعات مرتبط: نرم افزار MATLAB، آموزش ویدیویی متلب MATLAB، کتاب و جزوات متلب MATLAB، پروژه و مقالات متلب MATLAB، کتاب های مهندسی مکانیک، جزوات مهندسی مکانیک، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: پردازش گفتار, پیش تعلیم شبکه های عصبی, ماشین بولتزمان, شبکه عصبی, بازشناسی واج, برنامه نویسی,

جزوه آموزش کاهش بعد با استفاده از شبکه های عصبی
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

پیشرفت در جمع آوری و ذخیره داده در طول دهه های گذشته موجب انفجار داده در بیشتر موارد شده است. محققان در بسیاری از حیطه ها مانند مهندسی، ستاره شناسی، اقتصاد و تعاملات مصرف کننده، با مشاهدات و شبیه سازی بزرگ و بزرگتری روبه رو شده اند. چنین مجموعه داده ها در مقابل با مجموعه داده های کوچکتری که در گذشته مطالعه می شدند، چالش های جدیدتر در تحلیل داده ها به وجود آورده اند. به دلیل افزایش تعداد مشاهدات و از آن مهمتر به دلیل افزایش تعداد متغیرهای مربوط به هر مشاهده، روش های آماری قدیمی نسبتا درهم شکسته شد. مجموعه داده های با ابعاد زیاد چالش های ریاضیاتی زیادی همراه با فرصت های جدید به همراه داشتند. یکی از مسائل با مجموعه داده ابعاد بالا این است که در بسیاری از موارد همه متغیرهای اندازه گیری شده برای فهم موضوع موردنظر با اهمیت نیستند. کاهش بعد دسته بندی، تجسم، ارتباط و ذخیره داده با بعد بالا را تسهیل می بخشد. با وجود اینکه روش های جدید با هزینه محاسباتی بالا مدل های پیش بینی با دقت بالا از داده های با ابعاد بالا می سازند، هنوز هم در بسیاری از موارد تمایل به کاهش ابعاد داده اصلی به هر مدلی از داده است...

مدلسازی و شبیه سازی موتور هیسترزیس با نرم افزار متلب

جزوه آموزش کاهش بعد با استفاده از شبکه های عصبی، مشتمل بر 22  صفحه، با فرمت PDF، تایپ شده، به زبان فارسی، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

  • ماشین بولتزمن محدود (RBM)
  • نمونه سازی Gibbs
  • رمزگذار خودکار
  • شبکه های باور عمیق (DBN)
  • کاهش بعد
  • مقاله مورد بررسی
  • توضیحات تکمیلی
  • جزئیات پیش آموزش
  • جزئیات میزان سازی دقیق
  • متناسب شدن در logestic PCA
  • تاثیر پیش آموزش میزان سازی دقیق در رمزگذار خودکارهای عمیق و سطحی
  • جزئیات یافتن کدها برای اعداد MNIST
  • جزئیات یافتن رمز برای چهره های Olivetti
  • جزئیات یافتن رمزها برای اسناد رویتر
  • مقایسه با جاسازی خطی محلی
  • استفاده از پیش آموزش و میزان سازی دقیق برای دسته بندی اعداد
  • مراجع

* توجه: لازم به ذکر است که علاوه بر فایل جزوه آموزشی بالا، مقاله زیر نیز جهت دانلود قرار داده شده است:

مقاله کاهش بعد داده های تصاویر تشدید مغناطیسی مغز با استفاده از شبکه عصبی آموزش یافته توسط الگوریتم ژنی (16 صفحه، به زبان فارسی)

مدلسازی سیستم کروز کنترل در نرم افزار متلب

نرم افزار حل معادلات مهندسی

سیستم تعلیق خودرو برای یک چرخ

جهت دانلود جزوه آموزش کاهش بعد با استفاده از شبکه های عصبی به انضمام مقاله، بر لینک زیر کلیک نمایید:

جزوه آموزش کاهش بعد با استفاده از شبکه های عصبی

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:


تشخیص خطای اولیه ترانسفورماتور بر اساس شبکه عصبی مصنوعی

 

برنامه نویسی به روش المان محدود در نرم افزار متلب

 

محاسبه معکوس ماتریس با استفاده از کوفاکتور در متلب

 

برنامه آنالیز قاب دو بعدی به روش تحلیل ماتریسی در نرم افزار متلب

 

پردازش سیگنال دیجیتال در نرم افزار متلب

 

تحلیل قوسی از دایره با تکیه گاه های گیردار با استفاده از نرم افزار متلب



:: موضوعات مرتبط: نرم افزار MATLAB، آموزش ویدیویی متلب MATLAB، کتاب و جزوات متلب MATLAB، پروژه و مقالات متلب MATLAB، کتاب های مهندسی مکانیک، جزوات مهندسی مکانیک، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: روش اجزاء محدود, نرم افزار متلب, مهندسی سازه, نورد, غلتک نورد, شبکه عصبی, مدل سازی, MATLAB, پروفیل سایش,

مجموعه آموزش نرم افزار حل معادلات مهندسی (Engineering Equations Solver)
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396

نرم افزار EES مخفف Engineering Equations Solver می باشد. ساده ترین قابلیت EES حل دستگاه معادلات جبری (شامل معادلات غیر خطی) است. یعنی کافی است شما معادلات و داده های لازم برای حل یک مسئله را وارد نمایید و این نرم افزار پاسخ محاسبات را به شما خواهد داد. با پردازنده متنی موجود در EES می توانید معادلات را همانگونه که آنها را می بینید بدون توجه به جایگاه متغیرها در برنامه وارد نمایید. همچنین EES می تواند معادلات دیفرانسیل و معادلات مختلط را نیز حل نماید. محاسبات بهینه سازی، رگرسیون خطی و غیر خطی، رسم نمودار با دقت بالا و تحلیل عدم اطمینان را انجام دهد و حتی انیمیشن های مهندسی بر پایه محاسبات بسازد. این نرم افزار واحدهای مختلف فیزیکی را می شناسد و کنترل می نماید...

ریاضیات مهندسی پیشرفته

نرم افزار حل مسائل ریاضی پیشرفته

مقدمات معادلات دیفرانسیل و مسائل مقدار مرزی

مجموعه آموزش نرم افزار حل معادلات مهندسی (Engineering Equations Solver)، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

فایل 1: کتاب راهنمای نرم افزار Engineering Equations Solver

کتاب مورد نظر مشتمل بر 7 فصل، 232 صفحه، با فرمت PDF، به زبان انگلیسی، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

Chapter 1: Getting Started

Chapter 2: EES Windows

Chapter 3: Menu Commands

Chapter 4: Built-in Functions

Chapter 5: Functions, Procedures, Modules, and Subprograms

Chapter 6: External Functions and Procedures

Chapter 7: Advanced Features

فایل 2: جزوه راهنمای نرم افزار Engineering Equations Solver

جزوه مورد نظر مشتمل بر 15 درس، 37 صفحه، با فرمت PDF، به زبان فارسی، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

درس 1: حل اولین معادله و استفاده از بخش معادلات فرمت شده

  • استفاده از واحدهای فیزیکی

درس 2: نوشتن معادلات خوش فرم

  • نوشتن زیرنویس ها و توان ها
  • نوشتن حروف یونانی
  • نوشتن کارکترهای خاص
  • توضیحات

درس 3: استفاده از ثابت ها

درس 4: تنظیم محدوده متغیرها

درس 5: استفاده از توابع ریاضی و ترمودینامیک

  • کتابخانه های خواص ترمودینامیکی مختلف و نحوه استفاده از انها

درس 6: استفاده از کتابخانه انتقال حرارت و سیالات

درس 7: استفاده از جدول محاسباتی و رسم نمودار

درس 8: رسم چند منحنی با دامنه های مختلف در یک نمودار

درس 9: دستورات پیش پردازنده

درس 10: استفاده از جدول برای انجام محاسبات تکراری (پیشرفته)

درس 11: نوشتن توابع در EES

درس 12: اضافه نمودن کتابخانه به نرم افزار

درس 13: ایجاد کتابخانه

درس 14: نوشتن برنامه های بزرگ (پیشرفته)

درس 15: نکات EES

  • افزودن تصویر
  • کاهش حجم فایل (ذخیره با فرمت فشرده)
  • توجه به یک خطر کوچک
  • چینش مناسب خطوط برنامه

فایل 3: جزوه راهنمای نرم افزار Engineering Equations Solver

جزوه مورد نظر مشتمل بر 23 صفحه، با فرمت PDF، به زبان فارسی، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

  • آغاز به کار
  • اجرای EES
  • اطلاعات اولیه
  • نمونه ای از حل یک مسئله ی ترمودینامیکی

فایل 4: مسائل حل شده در نرم افزار Engineering Equations Solver

فایل مورد نظر مشتمل بر 52 مسئله حل شده، با فرمت EES و به زبان انگلیسی، گردآوری شده است. برای مشاهده تمرینات ابتدا بایستی نرم افزار EES را که در همین مجموعه آموزشی جهت دانلود قرار داده شده است را نصب نمایید.

فایل 5: فایل نصب نرم افزار Engineering Equations Solver به همراه کرک فعال ساز آن

 

حل معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی (PDE) با نرم افزار متلب

جبر خطی پیشرفته برای مهندسین با استفاده از نرم افزار متلب

نمونه سوالات امتحانی پایان ترم دروس کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

 

جهت دانلود مجموعه آموزش نرم افزار حل معادلات مهندسی (Engineering Equations Solver)، بر لینک زیر کلیک نمایید:

مجموعه آموزش نرم افزار حل معادلات مهندسی (Engineering Equations Solver)

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

Matlab C++ Math Library

تست های طبقه بندی شده ریاضیات مهندسی

مجموعه جزوات کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

آموزش جامع نرم افزار فورترن

حساب دیفرانسیل و انتگرال آدامز به همراه حل المسائل

ریاضیات مهندسی

تجزیه و تحلیل عددی با استفاده از متلب

ریاضیات مهندسی پیشرفته



:: موضوعات مرتبط: کتاب و جزوات متلب MATLAB، پروژه و مقالات متلب MATLAB، نرم افزار ADAMS، نرم افزار Fortran، کتاب های مهندسی مکانیک، جزوات مهندسی مکانیک، اندازه گیری دقیق و آزمایشگاه، قید و بند، کتب و جزوات، مهندسی رباتیک، مهندسی صنایع، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، پکیج ویژه و نرم افزارهای کاربردی، پروژه، ،
:: برچسب‌ها: EES, حل دستگاه معادلات, بهینه سازی محاسبات, رگرسیون خطی و غیر خطی, معادلات دیفرانسیل, نرم افزار حل مسائل, معادلات مختلط, ,

پروژه با عنوان: پیش بینی عمر خزشی پره توربین گازی
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : جمعه 13 مرداد 1396

باتوجه به لزوم پیش بینی عمر قطعات داغ توربین های گازی مخصوصا پره های ردیف اول توربین که در معرض دماها و تنش های بالا قرار دارند و اهمیت به سزایی که پدیده خزش در این بین دارد، این پروژه به بررسی رفتار خزشی یک پره نمونه از جنس سوپر آلیاژ IN738LC پرداخته است. بدین منظور ابتدا فرآیند خزش و تاثیر دما و تنش بر خزش و مکانیزم های خزشی تشریح شده اند. در مرحله بعد، روش های تخمین عمر مورد مطالعه قرار گرفته و از بین روش های موجود، روش های محاسباتی به دلیل هزینه کمتر و پاسخ سریعتر برای پیش بینی عمر و تعیین فواصل بازرسی انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفته اند. سپس با استفاده از داده های موجود و ورودی های مسئله یعنی دما، تنش و خواص مواد، عمر پره توربین از طریق چندین روش محاسباتی محاسبه گردیده است و در مواردی که خواص مواد موجود مربوط به دماهای بیش از دمای کارکرد پره بوده اند، ابتدا عمر پره در دمای آزمایش به دست آمده و نتایج حاصل به دمای کارکرد برازش شده اند. در این راستا یک برنامه کامپیوتری نیز برای محاسبه عمر پره های توربین از روش های مختلف تهیه گردیده و محاسبات عمر به کمک این برنامه انجام شده است. نتایج به دست آمده از روش های مورد استفاده نشان می دهند که روش های لارسن میلر و کول کاستیلو جواب های دقیق تری نسبت به بقیه روش ها ارائه می دهند. تعداد ضرایب ثابت کم در روش لارسن میلر و استفاده گسترده از آن تقریبا برای تمام آلیاژها و وجود داده های متعدد، از جمله مزایای این روش نسبت به بقیه روش ها می باشد. لذا توصیه می شود از تنش مرجع به عنوان تنش پایه و از روش لارسن میلر برای تخمین عمر پره توربین از جنس سوپر آلیاژ IN738LC استفاده شود...

اصول دستگاه ها و طرز کار توربین های احتراقی گازی

توربو شفت ها

مدلسازی و شبیه سازی توربین بادی مجهز به DFIG و STATCOM

پروژه پیش بینی عمر خزشی پره توربین گازی (Creep Life of Gas Turbine Blade)، مشتمل بر 5 فصل، 130 صفحه، تایپ شده، به همراه تصاویر، جداول، دیاگرام ها، فرمول ها و محاسبات مربوطه با فرمت pdf به ترتیب زیر گردآوری شده است:

فصل 1: مقدمه

فصل 2: خزش

  • مقدمه
  • مفاهیم اولیه و پایه ای خزش
  • خزش و گسیختگی ناشی از تنش
  • مشکل مواد در دماهای بالا
  • آزمایش گسیختگی ناشی از تنش
  • تغییرات ساختاری حین خزش
  • وابستگی دما و تنش
  • برازش داده های حاصل از آزمایش یک محوری به چند محوری
  • نرمی گسیختگی
  • وابستگی دما و زمان
  • تخمین نرمی قطعه بعد از مدت زمان طولانی کارکرد
  • ایجاد ترک در قطعه در موقع آزاد سازی تنش
  • اثرات ناخالصی ها
  • شکست خزشی
  • نقشه های شکست خزشی
  • جوانه زنی حفره
  • رشد ترک خزشی
  • اثرات محیطی
  • تاثیر شرایط ریخته گری و عملیات حرارتی سوپر آلیاژهای پایه نیکل
  • فازهای موجود در سوپر آلیاژهای پایه نیکل
  • اصول استحکام یابی

فصل 3: روش های تعیین عمر

  • مقدمه
  • تعیین جوانه زنی ترک
  • روش های محاسباتی
  • روش های غیر مخرب
  • تعیین رشد ترک
  • تحمل ترک پره ها
  • بر همکنش خزش و خستگی
  • رشد ترک در خزش و خستگی

فصل 4: محاسبه عمر خزشی یک پره نمونه از جنس IN738LC  

  • مقدمه
  • پارامترهای تعیین عمر بر پایه دما و زمان (روش های برون یابی پارامتری)
  • پارامتر لارسن میلر
  • پارامتر اور شربی دورن
  • پارامتر مانسون هافرد
  • روش مینیمم تعهد
  • روش های تعیین عمر بر پایه نرخ کرنش
  • محاسبه عمر از طریق رابطه مانکمن گرانت
  • محاسبه عمر از رابطه مانکمن گرانت اصلاح یافته (رابطه کول کاستیلو)
  • نقشه های مکانیزم تغییر شکل
  • بر همکنش خزش و خستگی
  • تعیین خزش با استفاده از پارامتر R Value
  • رابطه جمع آسیب خزش و خستگی
  • محاسبه عمر با استفاده از رابطه اسپرا (تجمع خطی آسیب خزشی)
  • ارزیابی دقیق مفهوم تصویر برداری برای پیش بینی عمر اجزاء سوپر آلیاژ پایه نیکلی
  • برنامه کامپیوتری پیش بینی عمر خزشی
  • ورودی های برنامه
  • ساختار برنامه
  • خروجی برنامه

فصل 5: بحث و نتیجه گیری

توربین های گازی

کاربرد ژنراتورهای دو سو تغذیه در توربین های بادی

طراحی توربین محوری در نرم افزار ANSYS BladeModeler

جهت دانلود پروژه پیش بینی عمر خزشی پره توربین گازی (Creep Life of Gas Turbine Blade)، بر لینک زیر کلیک نمایید:

پروژه با عنوان: پیش بینی عمر خزشی پره توربین گازی

 

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

دینامیک سیالات محاسباتی برای توربین‌های بادی و جزر ‌و ‌مدی ساحلی

اصول کار و تعمیرات توربین های بخار

آشنایی بهینه با اجزاء و عملکرد توربین های بخار

تحلیل و بررسی جامع نیروگاه گازی و توربین گاز

عملکرد توربین های گازی به همراه جزوات فارسی

گزارش کارآموزی نیروگاه گاز حرارتی

تئوری توربین های گازی

تعمیرات تخصصی ماشین آلات صنعتی



:: موضوعات مرتبط: کتب و جزوات، مهندسی رباتیک، مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، اجزاء ماشین، نگهداری و تعمیرات، ابزار شناسی، علم مواد و عملیات حرارتی، جوشکاری، پکیج ویژه و نرم افزارهای کاربردی، پروژه، دستگاه تراش، ،
:: برچسب‌ها: عملکرد توربین, تعمیرات, عملکرد توربین, توربین‌های بادی, توربین های گازی, ژنراتورها, طراحی توربین,

پروژه با عنوان: تحلیل و بررسی جامع نیروگاه گازی و توربین گاز
نویسنده : www.BartarFile.ir تاریخ : جمعه 13 مرداد 1396

مبانی توربین گاز را می توان در كاركرد یك مقطع Air Foil یافت. زیرا هنگامی این مقطع (بال، پره و…) را در معرض جریان هوا قرار دهیم به علت شكل ویژه دوگ مانند آن، بین جریان هوا در سطح رویی كه با سرعت بیشتری (به علت قوانین آئرودینامیك) نسبت به جریان هوا در سطح زیرین عبور می كند. اختلاف فشاری حاصل می شود كه در اثر آن مولفه نیروی بالا برنده (LIFT) بر مولفه عمود بر ‌آن یعنی نیروی (DRAG) غلبه نموده و در هواپیما باعث اوج گیری و در توربین گاز سبب انجام كار می گردد. توربین گاز را می توان حاصل جمع قوانین فیزیك و حرارت همچون قوانین اول و دوم ترمودینامیك،‌ قوانین گازها همچون قانون های گاز كامل، قانون بویل، قانون چارلز و صفر مطلق، ضریب حرارتی گازها در حجم ثابت (CV)، ‌ضریب حرارتی گازها در فشار ثابت (CP) و قوانین شیمیایی در مورد اكسیداسیون و احتراق سوخت های فسیلی دانست...

عملکرد توربین های گازی به همراه جزوات فارسی

پیش بینی عمر خزشی پره توربین گازی

تعمیرات تخصصی ماشین آلات صنعتی

پروژه تحلیل و بررسی جامع نیروگاه گازی و توربین گاز، مشتمل بر 3 فصل، 104 صفحه، تایپ شده، به همراه تصاویر، دیاگرام و جداول، روابط و فرمول های اصلی، با فرمت pdf جهت دانلود قرار داده شده و فصل بندی پروژه به ترتیب زیر می باشد:

فصل ۱: پیشینه توربین گاز

  • دسته بندی توربین گازی
  • راكت های گازی
  • تاریخچه راکت های گازی
  • توربین های گازی
  • تاریخچه توربین های گازی

فصل ۲: مبانی توربین گاز

  • اساس کار پره های توربین گاز
  • توربین با پره های ضربه ای
  • توربین با پره های عكس العملی
  • قوانین توربین گاز
  • مجرای همگرا (نازل)
  • مجرای واگرا (دیفیوژر)
  • نحوه عملكرد توربین های گاز
  • متالوژی و راندمان کار توربین گاز
  • اجزاء اصلی توربین های گاز
  • كمپرسور توربین های گاز
  • كمپرسور جریان محوری
  • طرز كار كمپرسور محوری
  • واماندگی در كمپرسور محوری
  • استال (Stall)
  • استال چرخشی
  • Surge در كمپرسور محوری
  • محفظه های احتراق توربین های گاز
  • وظیفه اصلی بخش احتراق توربین گاز
  • عمل احتراق
  • انواع محفظه های احتراق
  • بخش توربین و انواع آن
  • انواع موتورهای جت
  • علت به كارگیری موتورهای جت در صنعت
  • موارد استفاده هوای كمپرسور
  • نیروهای وارد بر محور كمپرسور توربین
  • انواع یاتاقان ها و روغن كاری
  • سیكل های توربین های گاز
  • كنترل و حفاظت توربین گاز
  • تعریف سیستم كنترل
  • كنترل كننده ها
  • انواع كنترل كننده ها
  • طرح Ge
  • شرح كنترل
  • كنترل سرعت (speed control)
  • كنترل دما (Temperature Control)
  • حفاظت های توربین گاز
  • Over Speed
  • حفاظت در مقابل افزایش درجه حرارت EGT
  • حفاظت در مقابل لرزش غیر متعارف Vibration
  • حفاظت در مقابل قطع شعله flame out
  • حفاظت های دیگر (عمومی)

فصل ۳: آشنایی با نیروگاه های گازی

  • پیشینه نیروگاه گازی
  • تجهیزات و سیستم های توربین گاز مدل FT4C-3F
  • كانكس اتاق فرمان توربین گاز (control unit)
  • پانل كنترل اصلی
  • پانل رله و حفاظت ژنراتور
  • سكونسر
  • پانل ابزارهای كمكی
  • پانل كنترل موتورهای (MCC)
  • پانل ابزار توربین (turbine instrument panel)
  • كانكس توربین گازی (turbine unit)
  • فیلتر خانه
  • شناسایی فیلتر خانه
  • توربین گاز (GG4)
  • فری توربین
  • یاتاقان ها
  • روغنكاری
  • سیستم تهویه حرارت كانكس توربین
  • كانكس ژنراتور (generator unit)
  • مشخصات ژنراتور BRUCH
  • كانكس ولتاژ بالا (high voltage unit)
  • ملاك و معیارهای طراحی توربین گاز مدل FT4C-3F
  • بخش های ثابت و چرخنده
  • بلیدها
  • حساسیت كاهش بار
  • خمش بحرانی یاتاقان ها
  • تحمل حرارتی مواد
  • طول عمر كوتینگ
  • روغنكاری
  • دمای محیط
  • درصد احتمال لب پریدگی پره و دیسك ها
  • مدت طول عمر بخش چرخنده یاتاقان ها
  • توانایی تعویض مدول ها
  • سیستم آحاد و استاندارد به كار رفته نیروگاه گازی
  • مشخصات ژنراتور گاز GG4
  • مشخصات متفرقه توربین گاز
  • تعریف اصطلاحات توربین گاز مدل (GG4C FT4C)
  • دستگاه كنترل سوخت و سكونسر (اصطلاحات)
  • شرح كاركرد و بهره برداری از GG4
  • كمپرسور فشار پایین LPC
  • كمپرسور فشار بالا HPC
  • قسمت های اصلی این كمپرسور
  • بخش احتراق Combustion section
  • سیستم تولید جرقه Ignition System
  • بخش توربین Turbine Section
  • كلاسه بندی نازل گایدون ها
  • اگزوز توربوجت Exhaust – Case
  • فری توربین (شرح و بهره برداری)
  • مشخصات فری توربین
  • یاتاقان های اصلی و سیل های كربن
  • عیب كربن سیل ها
  • موارد مصرف هوای كمپرسورها (FT4 Air System)
  • هوای استیج هشتم (۸ th stage air)
  • هوای استیج یازدهم (۱۱ th stage air)
  • هوای استیج دوازدهم (۱۲ th stage air)
  • هوای استیج پانزدهم (۱۵ th stage air)
  • گیربكس
  • سیستم روغن كاری توربین و فری توربین
  • سیستم روغنكاری داخلی (Internal lubrication system)‌
  • سیستم تهیه كننده فشار روغن (pressure system)
  • سیستم برگشت روغن (scavenge system)‌
  • سیستم تخلیه بخارات روغن (تنفس یاتاقان)
  • سیستم روغنكاری خارجی
  • روش كار سیستم نیروگاه گازی
  • تنظیم فشار روغن سیستم
  • استارت با توربین هوا (Air Turbine Starter)
  • کمپرسور پیستونی
  • مشخصات كمپرسور پیستونی
  • ذخیره نمودن هوا درون سیلندر
  • چگونگی شارژ هوا (Air Chrging)
  • سولنوئید استارت، والو كنترل
  • استارتر
  • مشخصات اختصاصی استارتر
  • مشخصات هوای تغذیه استارتر
  • مشخصات روغن مصرفی استارتر
  • مشخصات فلنج و شافت استارتر
  • بهره برداری از استارتر
  • حفاظت استارتر
  • مانور بهره بردار
  • سوخت های مصرفی نیروگاه
  • سیستم استفاده از سوخت مایع
  • Liquid fuel forwarding
  • بخش پایه (Base) سوخت مایع
  • بهره برداری از سیستم سوخت مایع

توربین های گازی با کاربردهای زمینی، دریایی و هوایی

طراحی توربین محوری در نرم افزار ANSYS BladeModeler

گزارش کارآموزی نیروگاه گاز حرارتی

کمپرسورهای صنعتی

 

جهت دانلود تحلیل و بررسی جامع نیروگاه گازی و توربین گاز، بر لینک زیر کلیک نمایید:

پروژه با عنوان: تحلیل و بررسی جامع نیروگاه گازی و توربین گاز

 

 

اگر به فراگیری مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستید، آموزش‌هایی که در ادامه آمده‌اند نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

 

اصول کار و تعمیرات توربین های بخار

گزارش کارآموزی نیروگاه گازی

اصول دستگاه ه

مهندسی انرژی بادی

توليد برق بوسيله انرژي تجديد پذير باد

توربو شفت ها

مدلسازی و شبیه سازی توربین بادی مجهز به DFIG و STATCOM