نویسنده : www.BartarFile.ir
تاریخ : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1395
|
در صورتیکه ارتفاع ساختمان از یک حد معینی بیشتر شود و جزو ساختمان های بلند قرار گیرد، سیستم های سازه ای متداول جوابگوی نیازهای ما نخواهند بود زیرا در ساختمان های بلند، صلیب و پایداری ضوابط مهم تری را نسبت به مقاومت (مشخصه اصلی سازه های کوتاه) بیان می کنند. جهت پاسخ گویی به نیازهای فوق، سیستم جدیدی تحت عنوان سیستم لوله ای ابداع شده است. این سیستم دارای چنان قابلیتی است که در بیشتر حالات مقدار مصالح سازه ای مورد استفاده در این سیستم به نسبت ساختمانی که در آن از سیستم های قابی متداول استفاده شده باشد به نصف تقلیل پیدا می کند. از جمله مزایای دیگر این سیستم، انعطاف پذیری زیاد آنها در تقسیم بندی فضاهای داخلی و کاهش تغییر مکان جانبی سازه می باشد.
در این سیستم ها به علت انعطاف پذیری تیرهای پیرامونی در قاب، تغییر شکل های ناشی از برش ایجاد می شود که این پدیده، تاخیر برشی نامیده می شود و سبب می گردد که کارایی سیستم های لوله ای تا اندازه ای کاهش یابد در صورتی که تاخیر برشی به حداقل برسد می توان انتظار داشت که ساختمان بلند لوله ای همانند یک تیر طره با مقطع صندوقه ای عمل نماید. در این پروژه سعی شده است علل و نحوه ایجاد پدیده تاخیر برشی در ساختمان های بلند لوله ای مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و روش هایی برای کاهش این پدیده ارائه گردد. یکی از روش ها، استفاده از مهاربندها می باشد که بحث این پروژه بیشتر بر روی آن متمرکز گشته است. برای این منظور تاثیر تعداد و محل قرار گیری مهاربندها بر روی موضوعاتی از قبیل تاخیر برش، تغییر مکان جانبی و نیروهای دینامیکی وارد بر سازه مورد بررسی قرار گرفته و نتایج بیانگر این مطلب است که استفاده از مهاربندها بصورت زیگزاک تاثیر بیشتری در جهت کاهش تاخیر برش خواهد داشت...
پروژه مورد نظر مشتمل بر نه (9) فصل، 153 صفحه، تایپ شده، به همراه تصاویر، دیاگرام و جدول، روابط و فرمول های اصلی، با فرمت pdf جهت دانلود قرار داده شده و فصل بندی پروژه به ترتیب زیر می باشد:
فصل 1: سیستم های سازه ای متداول برای ساختمان های بلند
- مقدمه
- سیستم های قاب صلب
- سیستم های تیر دیواری
- سیستم های مرکب از قاب و دیوار برشی
- سیستم های مرکب از قاب مفصلی و دیوار برشی
- سیستم های مرکب از قاب صلب و دیوار برشی
- سیستم های قاب با مهار کمربندی
- روشی برای تحلیل
- تعیین موقعیت بهینه برای یک خرپای کمربندی
- سیستم های لوله ای
فصل دوم: سیستم های لوله ای و بررسی رفتار آنها تحت بار جانبی
- سیستم لوله قابی
- سیستم لوله خرپایی
- سیستم لوله خرپایی مرکب از ستون و عناصر قطری
- سیستم لوله خرپایی مشبک
- سیستم لوله با مهاربندی داخلی
- لوله با دیوارهای برشی موازی
- لوله در لوله
- لوله های دسته بندی شده
- حداکثر کارآیی سیستم های لوله ای
- مزایا سیستم های لوله ای
فصل سوم: تاخیر برشی در تیرهای صندوقه ای
- مقدمه
- تاخیر برشی در مقاطع صندوقه ای
- تاخیر برشی در تیرهای صندوقه ای
- تاخیر برشی منفی
- ارزیابی تاثیر تاخیر بر روی تنش ها و تغییر شکل ها در تیرهای صندوقه ای
- تیر طره تحت بار گسترده یکنواخت به شدت q
- تعیین معادله منحنی ارتجاعی وتنش های تیر با استفاده از تئوری مقدماتی خمش
- تعیین تنش های خمشی
- تعیین معادله منحنی ارتجاعی و تنش های تیر با استفاده از تئوری تاخیر برشی
- تعیین تنش های خمشی
- مقایسه خیز ماکزیمم و تنش خمشی ماکزیمم در تیر طره
- مقایسه خیز ماکزیمم
- مقایسه تنشهای ماکزیمم
- نتیجه گیری
فصل چهارم: تاخیر برشی در ساختمان های لوله ای
- مقدمه
- بررسی تاخیر برشی در سازه های لوله ای
- مطالعه و بررسی عددی
فصل پنجم: تحلیل دینامیکی طیفی سازه های لوله ای نمونه
- نرم افزار ETABS و توانایی های آن
- طیف در نظر گرفته شده برای تحلیل دینامیکی طیفی
- مدهای نوسانی
- تعداد مدهای نوسان
- ترکیب اثرات مدها
- ویژگی های ساختمان های لوله ای نمونه
- مشخصات مصالح
- مشخصات هندسی ستون ها
- مشخصات هندسی تیرها و پانل های برشی
- نحوه آنالیز ساختارها
فصل ششم: تاثیر مهاربندی بر پدیده تاخیر برشی
- مقدمه
- تاثیر مهاربندی بر تاخیر برشی
- تاثیر سختی تیرهای پیرامونی در تاخیر برشی
فصل هفتم: تاثیر مهاربندی بر نیروهای دینامیکی ناشی از زلزله
- مقدمه
- نیروهای ایجاد شده در طبقات
- برش های ایجاد شده در طبقات
- تاثیر مهاربندی بر نیروهای ایجاد شده در ستون های گوشه و میانی وجه بال
- تاثیر سختی تیرهای پیرامونی درنیروی محوری ستونها
فصل هشتم: تاثیر مهاربندی بر تغییر مکان جانبی
- مقدمه
- میزان تاثیر تحلیل P در تغییر مکان جانبی
- تاثیر سختی تیرهای پیرامونی در تغییر مکان جانبی
فصل نهم: نتیجه گیری
- نتیجه گیری و پیشنهادات
جهت دانلود پروژه بررسی رفتار سازه های لوله ای مهاربندی شده در ساختمان های بلند تحت اثر نیروی زلزله بر لینک زیر کلیک نمایید:
نظرات شما عزیزان: